شناسهٔ خبر: 51530503 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: شبستان | لینک خبر

در آغاز معاملات امروز

رشد ۱۱۳۷۸ واحدی شاخص کل بورس

آخرین روز کاری بورس در هفته جاری با رشد ۱۱۳۷۸ واحدی شاخص کل و قرار گرفتن این نماد در ارتفاع یک میلیون و ۳۲۰ هزار واحد آغاز شد.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار اقتصادی خبرگزاری شبستان، امروز (چهارشنبه اول دی) آخرین روز کاری بورس در هفته جاری با رشد 11378 واحدی شاخص کل و قرار گرفتن این نماد در ارتفاع یک میلیون و 320 هزار واحد آغاز شد. بر اساس جدول نمادهای تاثیرگذار بر شاخص کل بورس صبح امروز نمادهای فارس، فملی، فولاد، شستا، سینا، وغدیر و شتران به ترتیب با 1651، 1401، 1240، 1065، 974، 501 و 382 واحد رشد بیشترین تاثیر مثبت را بر شاخص کل بورس داشتند.

 

صبح امروز نمادهای شتران - پالايش نفت تهران، خودرو - ايران‌ خودرو، كالا - بورس كالاي ايران، شپنا - پالايش نفت اصفهان، بورس - بورس اوراق بهادار تهران، فملي - ملي‌ صنايع‌ مس‌ ايران‌ و فولاد - فولاد مباركه اصفهان در صدر لیست نمادهای پربیینده بورس قرار داشتند.

 

بنابراین گزارش، امروز (چهارشنبه اول دی) شاخص کل فرابورس با 32 واحد رشد در ارتفاع 18 هزار و 336 واحد قرار گرفت. صبح امروز نمادهای فرابورس - فرابورس ايران، كرمان - س. توسعه و عمران استان كرمان، حسير - ريل سير كوثر، توسن - توسعه سامانه ي نرم افزاري نگين، سمگا - گروه سرمايه گذاري ميراث فرهنگي، مديريت - س. و خدمات مديريت صند. ب كشوري و بپاس - بيمه پاسارگاد در صدر لیست نمادهای پربیینده فرابورس قرار داشتند.

 

 

این در حالی است که روز گذشته (سه شنبه 30 آذر) چهارمین روز کاری بورس در هفته جاری با رشد 1032 واحدی شاخص کل و قرار گرفتن این نماد در ارتفاع یک میلیون و 302 هزار واحد آغاز شد و این روند تا پایان روز ادامه داشت تا جایی که شاخص کل بورس اوراق بهادار با افزایش ۱۶۹۲۵ واحدی معادل ۱.۳۰ درصدی به یک میلیون و ۳۱۸ هزار و ۴۶۷ واحد رسید. همچنین در فرابورس شاخص کل با رشد ۸۳   واحدی به ۱۸ هزار و ۵۲۳ واحد رسید.

 

شاخص قیمت (وزنی-ارزشی)، با افزایش ۴۱۹۶ واحدی معادل ۱.۳۰ درصد به رقم ۳۲۶ هزار و ۸۷۹ واحد رسید. شاخص کل هم وزن نیز، با  رشد ۴۳۱۰ واحدی، عدد ۳۴۸ هزار و ۲۱۳ واحد را به نمایش گذاشت. شاخص قیمت (هم وزن) نیز با افزایش ۲۷۱۱ واحدی به رقم ۲۱۹ هزار و ۲۸ واحد رسید. همچنین شاخص سهام آزاد شناور، ۲۲۹۸۴ واحد افزایش را رقم زد و به سطح یک میلیون و ۶۸۱ هزار واحد رسید. همچنین شاخص بازار اول با ۱۴۸۷۰   واحد افزایش به رقم ۹۹۵ هزار و ۷۰ واحد رسید و شاخص بازار دوم نیز، با ۲۶۳۱۸ واحد افزایش همراه بود و عدد دو میلیون و ۵۶۴ هزار واحد را به نمایش گذاشت.

 

بر اساس جدول نمادهای تاثیرگذار بر شاخص کل بورس صبح روز گذشته نمادهای وبملت، شستا، وکار، فولاد، خودرو، وخارزم به ترتیب با 701، 106، 93، 73، 37، 36 واحد رشد بیشترین تاثیر مثبت را بر شاخص کل بورس داشتند. صبح وز گذشته نمادهای وبملت - بانك ملت، كالا - بورس كالاي ايران، بركت - گروه دارويي بركت، خنصير - مهندسي‌نصيرماشين، خودرو - ايران‌ خودرو، شستا - سرمايه گذاري تامين اجتماعي و وخارزم - سرمايه گذاري خوارزمي در صدر لیست نمادهای پربیینده بورس قرار داشتند.

 

بنابراین گزارش، در معاملات روز گذشته بورس تهران، نمادهای معاملاتی فملی، فولاد، فارس، تاپیکو، وبملت و نوری با بیش‌ترین افزایش، تاثیر مثبتی در روند صعودی شاخص کل بورس داشتند. در مقابل، نمادهای معاملاتی کویر، فاما و خاهن، بیش‌ترین تاثیر منفی را در برآورد نماگر کل بورس داشتند. در بازار روز گذشته بیشترین افزایش قیمت متعلق به نماد قثابت(قند ثابت‌ خراسان‌) با ۵   درصد رشد و پس از آن، نمادهای نمرینو، غنوش، غنوش و لابسا بود. همچنین نماد معاملاتی فاما(صنعتی‌ آما ) با ۴.۰۳ درصد، بیشترین کاهش قیمت را داشت و پس از آن نیز، نمادهای غشهد، حپترو، ولیز و کساپا قرار گرفتند و معامله‌گران بورس ۴ میلیارد و ۴۲۸ میلیون برگه بهادار و سهام را در قالب ۳۳۰ هزار و ۳۹۲ نوبت معامله و به ارزش ۳۳ هزار و ۸۵۴ میلیارد ریال داد و ستد کردند.

پایان پیام/50

نظر شما