شناسهٔ خبر: 51527990 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: برنا | لینک خبر

اختلاف اسرائیل و آمریکا بالا گرفت/ بایدن به درخواست گفتگوی رژیم صهیونیستی درباره ایران پاسخ نداد

رسانه‌های رژیم صهیونیستی روز سه شنبه اعلام کردند که جو بایدن رییس جمهوری آمریکا سه هفته است که به تقاضای نفتالی بنت نخست وزیر رژیم صهیونیستی برای گفتگو در مورد برنامه هسته‌ای ایران پاسخ نمی‌دهد.

صاحب‌خبر -

به گزارش برنا از " اروتز شوا" اختلاف میان آمریکا و اسرائیل پس از تماس تلفنی اخیر نفتالی بنت نخست وزیر رژیم صهیونیستی با آنتونی بلینکن وزیر امور خارجه آمریکا در مورد شهرک‌سازی غیر قانونی این رژیم در کرانه باختری، تشدید شده است.  

به گفته این رسانه صهیونیستی، بنت در گفتگو با بلینکن بر حق اسرائیل در یهودا و سامره (کرانه باختری) تاکید کرده است.  
در همین حال، جیک سالیوان مشاور امنیت ملی آمریکا و دو مقام دیگر آمریکایی برای رایزنی درباره ایران و فلسطین به سرزمین‌های اشغالی سفر کرده‌اند.  
امیلی هورن سخنگوی شورای امنیت ملی کاخ سفید روز دوشنبه به وقت محلی اعلام کرد که این هفته، جیک سالیوان مشاور امنیت ملی به اسرائیل و کرانه باختری رود اردن سفر خواهد کرد و برت مک گورک معاون دستیار رئیس جمهوری و هماهنگ کننده خاورمیانه و شمال آفریقا و یل لمپرت، دستیار موقت وزیر امور خارجه در امور خاور نزدیک او را همراهی خواهند کرد.  
بر اساس بیانیه سخنگوی شورای عالی امنیت ملی آمریکا، سالیوان با نفتالی بنت نخست وزیر رژیم صهیونیستی و مقامات ارشد این رژیم دیدار خواهد کرد تا بر تعهد آمریکا در حفظ امنیت رژیم صهیونیستی تاکید کرده و در مورد طیف وسیعی از مسائل راهبردی مهم در روابط آمریکا و این رژیم از جمله ایران مشورت و رایزنی کند.  
" اروتز شوا" افزود: تنها پس از سفر سالیوان و پیام او به بایدن از طرف مقامات اسرائیلی، رییس جمهوری آمریکا در مورد گفتگو با نفتالی بنت تصمیم گیری خواهد کرد.  
از سوی دیگر مقامات کاخ سفید و وزارت خارجه آمریکا خودداری جو بایدن از گفتگو با نفتالی بنت را رد نکرده‌اند. آن‌ها همچنین اعلام کرده‌اند جیک سالیوان مشاور امنیت ملی آمریکا مسوول هماهنگی با اسرائیل در مورد برنامه هسته‌ای ایران است و سفر وی به سرزمین‌های اشغالی در واقع پاسخ جو بایدن به درخواست‌های نفتالی بنت است.  

انتهای پیام/ 

بیشتر بخوانید:

  • درخواست نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی علیه ایران/ تحریم‌‌های جدید در راه است؟
  • گزینه نظامی برای کشوری که بخواهد به ایران حمله کند تبعات جدی دارد/ حضور چهره‌های اقتصادی در تیم مذاکره‌کننده قدمی رو به جلو است

نظر شما