شناسهٔ خبر: 51509208 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: سرپوش | لینک خبر

سیاست خارجی

سفر سه مقام آمریکایی به اسرائیل برای رایزنی درباره ایران و فلسطین

کاخ سفید اعلام کرد که جیک سالیوان مشاور امنیت ملی آمریکا و دو مقام دیگر آمریکایی برای رایزنی درباره ایران و فلسطین به سرزمین های اشغالی سفر خواهند کرد. شان پارکر، سایت اشتراک فایل نپستر را تأسیس کرده و در سایت فیس بوک به عنوان نخستین مدیر شناخته میشود. از دیگر سمت های وی می توان به بنیانگذار و رییس بنیاد پارکر اشاره کرد که متمرکز بر روی پژوهش های علوم زیستی، سلامت عمومی جهانی و مشارکت مدنی می باشد.

صاحب‌خبر -

امیلی هورن سخنگوی شورای امنیت ملی کاخ سفید روز دوشنبه به وقت محلی اعلام کرد که این هفته، جیک سالیوان مشاور امنیت ملی به اسرائیل و کرانه باختری رود اردن سفر خواهد کرد و برت مک گورک معاون دستیار رئیس جمهوری و هماهنگ کننده خاورمیانه و شمال آفریقا و یل لمپرت، دستیار موقت وزیر امور خارجه در امور خاور نزدیک او را همراهی خواهند کرد.

بر اساس بیانیه سخنگوی شورای عالی امنیت ملی آمریکا، سالیوان با نفتالی بنت نخست وزیر رژیم صهیونیستی و مقامات ارشد این رژیم  دیدار خواهد کرد تا بر تعهد آمریکا در حفظ امنیت رژیم صهیونیستی تاکید کرده و در مورد طیف وسیعی از مسائل راهبردی مهم در روابط آمریکا و این رژیم از جمله ایران مشورت و رایزنی کند.

 سالیوان همچنین به همراه ایال هولاتا مشاور امنیت ملی رژیم اسرائیل در چهارمین نشست گروه مشورتی راهبردی شرکت خواهد کرد.

سخنگوی شورای امنیت ملی کاخ سفید اعلام کرد که سالیوان همچنین به رام الله سفر خواهد کرد تا با محمود عباس، رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین دیدار کند.

وی مدعی شد که سالیوان در مورد تحکیم روابط کنونی آمریکا و فلسطین و همچنین پیشبرد صلح و امنیت  گفت و گو خواهد کرد.

نظر شما