شناسهٔ خبر: 51505101 - سرویس اقتصادی
نسخه قابل چاپ منبع: باشگاه خبرنگاران جوان | لینک خبر

سد ایوشان ۸۹ درصد کاهش ذخیره آب دارد

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان لرستان با اشاره به کاهش ذخیره آب سد ایوشان گفت: سد ایوشان نسبت به بازه زمانی مشابه در سال گذشته چیزی حدود ۸۹ درصد کاهش ذخیره آب دارد.

صاحب‌خبر -

به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان از خرم آباد، اسفندیار حسنی مقدم،رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان لرستان در جلسه بررسی وضعیت آب سد ایوشان با بیان اینکه این سد با هدف آبی کردن ۳۰۰۰ هکتار از اراضی پایین دست احداث شده است اظهار داشت: یکی از راه‌های مدیریت مصرف آب اجرای سیستم‌های نوین آبیاری است که رسالت ایجاد سد ایوشان نیز آبی کردن ۳۰۰۰ هکتار از اراضی دیم پایین دست است.

وی با اشاره به اینکه در سال‌های ۹۵ و ۹۶ حدود ۵۰۰ هکتار از اراضی دیم منطقه در قالب اعتبارات ملی به اراضی آبی تبدیل شده است افزود: در سال جاری نیز اجرای ۲۰۰ هکتار سیستم‌های نوین آبیاری از محل اعتبارات ملی و با همراهی و همیاری مردم منطقه در دست اجرا است.

حسنی مقدم با بیان اینکه حدود ۴۰۰ هکتار از اراضی دیم منطقه در مرحله تنظیم قرارداد با پیمانکار برای اجرا است تصریح کرد: ظرفیت کلی مخزن سد ایوشان ۵۱ میلیون متر مکعب است که در حال حاضر حدود ۲ میلیون متر مکعب آب پشت سد ایوشان ذخیره شده است.

وی افزود: سد ایوشان نسبت به بازه زمانی مشابه در سال گذشته چیزی حدود ۸۹ درصد کاهش ذخیره آب دارد.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی لرستان گفت: تغییرات اقلیمی و بروز پدیده خشکسالی کشاورزی را تحت تأثیر قرار داده و ضروری است کشاورزان نسبت به رعایت الگوی کشت متناسب با ظرفیت‌ها و شرایط منطقه اقدام کنند.

وی ادامه داد: کشاورزان باید در مصرف بهینه از منابع آب با متولیان بخش کشاورزی در زمینه کشت محصولات متناسب با ظرفیت‌های منطقه تعامل و مشارکت داشته باشند.

منبع: تسنیم 

انتهای پیام/ب

نظر شما