شناسهٔ خبر: 51498851 - سرویس اجتماعی
نسخه قابل چاپ منبع: باشگاه خبرنگاران جوان | لینک خبر

مدیر کل بهزیستی استان خوزستان:

بیش از ۴۳ هزار نوزاد در پایگاه‌های بهزیستی خوزستان غربالگری شنوایی شدند

صدیق راد گفت: ۴۱ پایگاه غربالگری شنوایی از ۶ ماهه اول امسال تاکنون تعداد ۴۳ هزار و ۷۰۲ نوزاد را در خوزستان مورد معاینه قرار داده اند.

صاحب‌خبر -

به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان از اهواز، غلامرضا صدیق راد مدیر کل بهزیستی خوزستان گفت: در حال حاضر در استان ۴۱ پایگاه غربالگری شنوایی  تحت نظارت بهزیستی در ۲۵ شهرستان مستقر هستند  و از ۶ ماهه اول امسال تاکنون تعداد ۴۳ هزار و ۷۰۲ نوزاد را مورد معاینه قرار داده اند.

 او افزود: از میان نوزادان معاینه شده  ۴۸۱ نوزاد مشکوک به افت شنوایی بوده و جهت آزمایشات تشخیص، به کلینیک‌های شنوایی شناسی ارجاع و از این تعداد ۹۴ کودک  با تشخیص قطعی افت شنوایی  جهت مداخلات طبی، توانبخشی به مراکز مربوطه  ارجاع  داده شده اند.

صدیق راد ادامه داد: غربالگری شنوایی نوزادان، بخشی از یک برنامه سه بخشی است که به نام غربالگری، تشخیص و مداخله زود هنگام کم شنوایی شناخته می‌شود.

مدیر کل بهزیستی استان خوزستان اضافه کرد: اهداف این طرح، غربالگری شنوایی نوزادان تا قبل از ۱ ماهگی، تشخیص کم شنوایی تا قبل از ۳ ماهگی و مداخله بهنگام تا قبل از ۶ ماهگی است.

این مقام مسئول ادامه داد: در این برنامه کلیه نوزادان در بدو تولد در تمام طول سال در مراکز بهداشت و یا زایشگاه‌ها  با استفاده از دو تست AOAE و تست    AABR مورد ارزیابی قرار می‌گیرند.

او گفت: در تست AOAE، حلزون گوش ارزیابی می‌شود و در تست AABR، وضعیت دستگاه شنوایی نوزاد تا ساقه مغز مورد بررسی قرار می‌گیرد.

انتهای پیام/ی
 

نظر شما