شناسهٔ خبر: 51439024 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: راه دانا | لینک خبر

پس از پایان کمیسیون مشترک برجام اعلام شد؛

باقری: دیدگاه‌های ایران در دو سند از سوی طرف‌های مقابل پذیرفته شد

معاون وزیر امور خارجه با بیان اینکه دیدگاه‌های ایران در دو سند از سوی طرف‌های مقابل پذیرفته شد،گفت: ما دو مبنای جدید برای مذاکرات خواهیم داشت که متفاوت از دو مبنایی است که در وین ۶ نهایی شد.

صاحب‌خبر -

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ علی باقری پس از پایان نشست کمیسیون مشترک برجام با بیان اینکه در دور هفتم ما دیدگاه‌ها و مواضع دولت و تیم جدید را در موضوعات قابل گفتگو در مذاکرات وین را به طرف مقابل ارائه کردیم،گفت: در مورد پیش نویس تحریم‌ها، طرف مقابل دیدگاه‌های جمهوری اسلامی ایران را به عنوان مبنای گفتگو پذیرفت،از این رو سند جدیدی مبنای گفتگوها در حوزه تحریم‌ها قرار گرفت که این سند با سندی که در گفت‌گوهای وین ۶ نهایی شده بود، متفاوت و مغایر است.

 
وی با اشاره به اینکه در موضوع هسته‌ای طرف ایرانی دیدگاه‌های خود را هم در متنی که در وین ۶ نهایی شده بود درج کرد،اظهار داشت: اما طرف اروپایی مقاومت می‌کرد و نمی‌پذیرفت که دیدگاه‌های ایران نیز در آن سند درج شود و مبنای گفتگو قرار بگیرد.
 
مذاکره کننده ارشد ایران در مذاکرات وین تصریح کرد: در طول یک هفته‌ گذشته مذاکرات فشرده و سنگینی بین هیئت های دو طرف برگزار شد تا نهایتا طرف مقابل پذیرفت که در سند هسته‌ای هم دیدگاه‌های جمهوری اسلامی ایران درج شود و به عنوان مبنای گفتگوها قرار گیرد.
 
باقری اعلام کرد: در حال حاضر ما در پایان گفتگوهای وین هفت، دو مبنای جدید برای گفتگوها و مذاکرات آینده خواهیم داشت که این دو مبنا متفاوت از دو مبنایی است که در وین ۶ نهایی شده بود.
 
وی درپاسخ به سوالی درباره دور بعدی مذاکرات وین نیز، گفت: درباره اینکه در آینده نزدیک این گفتگوها از سر گرفته شود توافق شد اما در مورد روز آن قرار شد هماهنگ کننده کمیسیون مشترک با هیئت های مختلف در تماس باشد تا زمانی که مورد توافق همه هیئت‌ها باشد اعلام کند.

برچسب‌ها:

نظر شما