شناسهٔ خبر: 51435052 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: اکونیوز | لینک خبر

وزیر جهادکشاورزی: توسعه گلخانه‌های کشور به نگاهی ویژه و نوآو...

اقتصاد ایران: وزیر جهاد کشاورزی در جمع مدیران اجرایی ابرکوه گفت: علی رغم محدودیت هایی که در حوزه آب استان یزد وجود دارد، انصافاً هوش کشاورزان ما در این منطقه در زمینه بهره وری و استفاده از آب برای تولید، بی نظیر است و توسعه گلخانه‌ها در کشور به نگاهی ویژه و نو آورانه نیاز دارد.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار خبرگزاری فارس از ابرکوه، سیدجواد ساداتی نژاد پس از بازدید از چند طرح در حوزه جهاد کشاورزی، در جلسه شورای اداری شهرستان ابرکوه ابرکوه اظهار کرد: ظرفیت های خوبی در ابرکوه و در استان یزد است که علی رغم محدودیت هایی که در حوزه آب وجود دارد، انصافاً هوش کشاورزان ما در این منطقه بی نظیر است. یعنی بالاترین بهره وری را در حوزه استفاده از آب در همین استان داریم.

وزیر جهاد کشاورزی با بیان این که توسعه گلخانه در مناطق کویری نظیر استان یزد و دیگر شهرستان های کشور به نگاهی ویژه و نوآورانه نیاز دارد، ابراز کرد: در مقایسه با استانی که اخیراً به آن سفر کردیم، این منطقه با داشتن میزان تولید کننده و زمین های کمتر، ۲۵ هزار میلیارد تومان تولید دارد در حالی که استان مذکور با داشتن تولید کننده و زمین های دو برابر، از نظر مالی ۱۴ هزار میلیارد تولید دارد. این یعنی کشاورزی ما با نگاه علمی خوب می داند چگونه از آب استفاده و بهره وری داشته باشد.

ساداتی نژاد با بیان این‌که توسعه گلخانه در ابرکوه باید مورد توجه جدی قرار گیرد، اذعان کرد: توسعه دام سبک، سنگین و طیور نیز باید در دستور کار قرار گیرد که ما در زمینه تأمین  تسهیلات کمک می کنیم تا مشکلات بر طرف شود. ضمن اینکه با توجه به کم آبی منطقه مصوبه ای نیز در خصوص تولید و کشت گیاهان دارویی گذرانده شده است.

وی همچنین از تصویب مصوبه ای برای تأمین زیرساخت های شهرک های کشاورزی خبر داد و افزود: بخشی از این مصوبه به حمایت از زیرساخت های گلخانه ها در ابرکوه باز می گردد. ضمن اینکه نگاه ویژه ای نیز به پرورش شتر در استان یزد داشته و برای بخش آبزی پروری گلخانه ای در آب های شور و لب شور نیز حمایت های مال یو تسهیلاتی برای استان مصوب می شود.

نماینده دولت سیزدهم در خاتمه با بیان اینکه ابرکوه ظرفیت و قابلیت های بالایی در حوزه گردشگری نیز دارد، تصریح کرد: تلفیق کشاورزی با گردشگری در این منطقه خشک می تواند جذابیت هایی هم در حوزه اشتغال ایجاد کند. 

انتهای پیام/ف

برچسب‌ها:

نظر شما