شناسهٔ خبر: 51424094 - سرویس اقتصادی
نسخه قابل چاپ منبع: باشگاه خبرنگاران جوان | لینک خبر

در گفت و گو با باشگاه خبرنگاران جوان مطرح شد؛

کاهش ۲۶۳ میلیون متر مکعبی آب سد‌های استان تهران

معاون حفاظت و بهره‌برداری شرکت آب منطقه‌ای تهران گفت: حجم کل مخازن پنج سد تهران تا این تاریخ ۳۵۷ میلیون متر مکعب است و در حال حاضر ۲۶۳ میلیون متر مکعب نسبت به سال گذشته کسری داریم.

صاحب‌خبر -

احمدعلی قربانیان معاون حفاظت و بهره‌برداری شرکت آب منطقه‌ای تهران در گفت‌وگو با  باشگاه خبرنگاران جوان، در خصوص آخرین وضعیت مخازن سد‌های استان تهران اظهار کرد: در حال حاضر آمار سد‌های تحت پوشش شرکت آب منطقه‌ای به شرح زیر است:

نام سد حجم فعلی مخازن سدهای استان تهران
امیرکبیر 55.5 میلیون مترمکعب
طالقان 182.5 میلیون مترمکعب
لتیان 22.5 میلیون مترمکعب
لار 22 میلیون مترمکعب
ماملو 74.5 میلیون مترمکعب

قربانیان گفت: بارش سال آبی جاری در استان تهران ۴۷.۵ میلی‌متر بوده است که نسبت به سال گذشته ۷۱.۵ میلی‌متر و نسبت به بلند مدت ۵۳ ساله، ۱۱۵ میلی‌متر بوده که نسبت به سال گذشته ۵۹ درصد و نسبت به دراز مدت ۵۳ ساله، ۳۳.۵ کاهش بارش گزارش شده است.

قربانیان گفت: بارش سال آبی جاری در استان تهران ۴۷.۵ میلی‌متر بوده است که نسبت به سال گذشته ۱۱۵ میلی‌متر و نسبت به بلند مدت ۵۳ ساله، ۱۱۵ میلی‌متر بوده که نسبت به سال گذشته ۵۹ درصد و نسبت به دراز مدت ۵۳ ساله، ۳۳.۵ کاهش بارش گزارش شده است.

وی اظهار کرد: طبق پیش بینی های انجام شده، بارش‌ها در زمستان نرمال خواهد بود.

معاون حفاظت و بهره‌برداری شرکت آب منطقه‌ای تهران بیان کرد: باید برای کسری این حجم از مخازن مردم در مصرف آب صرفه جویی کنند.

انتهای پیام/

نظر شما