شناسهٔ خبر: 51404531 - سرویس ورزشی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

وزنه‌برداری قهرمانی جهان؛ «الهام حسینی» ششم شد

تهران- ایرنا- «سیده الهام حسینی» ملی‌پوش دسته ۸۱ کیلوگرم تیم زنان ایران در مسابقات وزنه‌برداری قهرمانی بزرگسالان جهان با ثبت رکورد مجموع ۲۲۳ کیلوگرم در جایگاه ششم قرار گرفت.

صاحب‌خبر -

به گزارش ایرنا، رقابت‌های وزنه‌برداری قهرمانی بزرگسالان جهان از ۲۱ آذرماه به میزبانی ازبکستان آغاز شده است. در این مسابقات در مجموع ۴۳۲ وزنه‌بردار شامل ۲۴۵ مرد از ۶۵ کشور و ۱۸۷ وزنه‌بردار زن از ۵۶ کشور مختلف حضور دارند.

امروز چهارشنبه، الهام حسینی اولین نماینده تیم زنان ایران در گروه A دسته ۸۱ کیلوگرم با رکورد ورودی ۲۲۷ کیلوگرم به‌روی تخته رفت.

وی توانست در حرکت اول یکضرب ۹۱ کیلوگرم را بالای سر برد و حرکت دوم یکضرب ۹۶ کیلوگرم را مهار کند. حسینی در حرکت سوم یکضرب ۹۸ کیلوگرم را با موفقیت بالای سر برد و در این حرکت نفر هشتم شد.

حسینی توانست در حرکت اول دوضرب ۱۱۶ کیلوگرم را مهار کند و کادر فنی در حرکت دوم دو ضرب وزنه ۱۲۵ کیلوگرم را برای او انتخاب کرد که نتوانست مهار کند اما در حرکت سوم دوضرب این وزنه را بالای سر برد و در حرکت دوضرب به مقام پنجمی رسید.

در نهایت بانوی وزنه‌برداری ایران در مجموع با ۲۲۳  کیلوگرم در جایگاه ششم جهان قرار گرفت.

قرار بود روز گذشته الناز باجلانی در گروه B دسته ۷۶ کیلوگرم زنان بروی تخته برود اما او در حالی به خاطر مصدومیت مسابقات قهرمانی جهان ازبکستان را از دست داد که هیچ خبری مبنی بر اعزام نشدن وی به ازبکستان از سوی فدراسیون منتشر نشد.

مرتضی بیگلری، میرمصطفی جوادی، سیدایوب موسوی، رضا دهدار، امیر حقوقی، سیدرسول معتمدی، علیرضا سلیمانی، امیر عزیزی، علیرضا یوسفی و آیت شریفی ملی‌پوشان وزنه‌برداری ایران در بخش مردان هستند. هدایت این تیم بر عهده محمدحسین برخواه است.

همچنین در بخش زنان سیده‌الهام حسینی، یکتا جمالی و فاطمه یوسفی نیز ملی‌پوشان وزنه‌برداری ایران هستند. اکبر خورشیدی به عنوان مشاور فنی بر عملکرد دختران وزنه‌بردار ایران نظارت دارد.

نکته قابل توجه مسابقات قهرمانی جهان ازبکستان این است که چین با وجود دارا بودن وزنه‌برداران مطرح در این رقابت‌ها به دلیل کرونا شرکت نکرده است.

رده‌بندی نهایی حرکت یکضرب دسته ۸۱ کیلوگرم:

۱- آلینا ماروشکاک از اوکراین با ۱۱۳ کیلوگرم مدال طلا

۲- کیم ای‌سئول از کره‌جنوبی با ۱۰۸ کیلوگرم مدال نقره

۳- آیلین سیکاماتانا از استرالیا با ۱۰۸ کیلوگرم مدال برنز

رده‌بندی حرکت دوضرب دسته ۸۱ کیلوگرم:

۱- آلینا ماروشکاک از اوکراین با ۱۳۵ کیلوگرم مدال طلا

۲- ریواس ماسکرا از کلمبیا با ۱۳۴ کیلوگرم مدال نقره

۳- چیرینوس لئون از ونزوئلا ۱۳۴ کیلوگرم مدال برنز

رده بندی مجموع دسته ۸۱ کیلوگرم:

۱-آلینا ماروشکاک از اوکراین با ۲۴۸ کیلوگرم مدال طلا

۲- ریواس ماسکرا از کلمبیا با ۲۳۹  کیلوگرم مدال نقره

۳- کیم ایسئول از کره‌جنوبی با ۲۳۸ کیلوگرم مدال برنز

نظر شما