شناسهٔ خبر: 51382989 - سرویس ورزشی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

وزنه‌برداری قهرمانی جهان؛ ناکامی دهدار در روز شکسته شدن رکورد سهراب

تهران- ایرنا- «رضا دهدار» ملی‌پوش دسته ۹۶ کیلوگرم ایران در مسابقات وزنه‌برداری قهرمانی بزرگسالان جهان با ثبت رکورد مجموع ۳۷۹ کیلوگرم در جایگاه ششم قرار گرفت.

صاحب‌خبر -

به گزارش ایرنا، رقابت‌های دسته ۹۶ کیلوگرم وزنه‌برداری قهرمانی ۲۰۲۱ جهان امروز (سه‌شنبه) در شهر تاشکند ازبکستان برگزار شد و «رضا دهدار» نماینده ایران در این به مصاف حریفان رفت.

در این دسته «فارس الباخ» قطری دارنده مدال طلای المپیک توکیو، «سانچز وانیلا» ونزوئلایی دارنده مدال نقره المپیک توکیو و «آرتیم آنتروپف» قزاقستانی نیز حضور داشتند. رقابت گروه A دسته ۹۶ کیلوگرم مردان با حضور ۱۱ وزنه‌بردار از کره‌جنوبی، ایران، قطر، قزاقستان، کلمبیا، کانادا، چین تایپه، ونزوئلا، ارمنستان و روسیه (۲ نماینده) برگزار شد.

رکورد یک‌ضرب دسته ۹۶ کیلوگرم در اختیار «سهراب مرادی» ملی‌پوش سابق وزنه‌برداری ایران است. وی با مهار ۱۸۶ کیلوگرم این رکورد را به نام خود ثبت کرده است. «تیان تائو» چینی نیز با مهار ۳۲۱ کیلوگرم رکورددار حرکت دوضرب این دسته به شمار می‌رود. رکورد مجموع دسته ۹۶ کیلوگرم نیز با ۴۱۶ کیلوگرم در اختیار سهراب مرادی است.

کادر فنی برای حرکت نخست یک‌ضرب دهدار وزنه ۱۶۸ درخواست دادند که ملی‌پوش دسته ۹۶ کیلوگرم ایران در مهار آن ناموفق بود.  وی در حرکت دوم یک‌ضرب این وزنه را به راحتی مهار کرد تا خود را به عنوان یک مدعی در این دسته معرفی کند.

ملی‌پوش رامهرمزی وزنه‌برداری ایران در حرکت سوم وزنه ۱۷۲ کیلوگرمی را مهار کرد و در جایگاه هفتم قرار گرفت.

نکته  قابل توجه رقابت‌های دسته ۹۶ کیلوگرم ناکامی فارس الباخ بود. وی در این حرکت تنها موفق به مهار وزنه ۱۷۲ کیلوگرم شد تا جایی در بین مدال‌آوران نداشته باشد. همچنین در مسابقات یک ضرب دسته  ۹۶ کیلوگرم پارادیس از کلمبیا با مهار ۱۸۷ کیلوگرم رکورد جهان را شکست. رکورد جهان تا پیش از این مسابقات با ۱۸۶ کیلوگرم در اختیار سهراب مرادی بود.

رضا دهدار که با مهار ۱۷۴ کیلوگرم در جایگاه چهارم یک ضرب دسته ۹۶ کیلوگرم قرار گرفته بود در حرکت نخست دوضرب موفق به مهار وزنه ۲۰۷ کیلوگرمی شد. وی در حرکت دوم خود پشت وزنه ۲۱۶ کیلوگرمی قرار گرفت اما نتوانست آن را مهار کند. تلاش سوم دهدار برای مهار وزنه ۲۱۷ کیلوگرمی نتیجه نداشت تا وی نیز مانند مرتضی بیگلری و سیدایوب موسوی دیگر ملی‌پوشان وزنه‌برداری دست خالی ازبکستان را ترک کند.

دهدار در مجموع با مجموع ۳۷۹ کیلوگرم در جایگاه ششم جهان قرار گرفت.

ناکامی دهدار در حالی است وزنه برداری کلمبیایی با با مجموع ۴۰۰ کیلوگرم قهرمان شدنددر حالی که رکورد مجموع سهراب مرادی ۴۱۶ کیلوگرم در دسته ۹۶ کیلوگرم است. 

رده‌بندی نهایی حرکت یکضرب دسته ۹۶

۱- مونتانو پارادیس از کلمبیا با ۱۸۷ کیلوگرم مدال طلا

۲- رابرت سانتاوی از کانادا با ۱۷۸ کیلوگرم مدال نقره

۲- سانچز از ونزوئلا با ۱۷۷ کیلوگرم مدال برنز 

رده‌بندی حرکت دوضرب دسته ۹۶ کیلوگرم

فارس الباخ از قطر با مهار ۲۲۲ کیلوگرم مدال طلا

انتروپوف قزاقستانی با مهار ۲۲۱ مدال نقره 

والنسیا سانچر از ونزوئلا با مهار ۲۱۴ مدال برنز 

رده بندی مجموع دسته ۹۶ کیلوگرم 

مونتانو پارادیس از کلمبیا با مجموع  ۴۰۰ کیلوگرم مدال طلا 

فارس الباخ از قطر با ثبت مجموع ۳۹۴ کیلوگرم مدال نقره 

والنسیا سانچر از ونزوئلا با ثبت مجموع ۳۹۱ کیلوگرم مدال برنز

نظر شما