شناسهٔ خبر: 51374759 - سرویس فرهنگی
نسخه قابل چاپ منبع: الف | لینک خبر

شرح یک دیدار صمیمانه با رئیس جمهور

صاحب‌خبر -

دکتر علی دارابی نوشت: به همراه مهندس ضرغامي وزير ميراث فرهنگي، گردشگری و صنايع دستی ديداری با حجت الاسلام رئيسی، رئيس جمهور محترم داشتيم. ساعات آخر شب بود و ریيس جمهور با نشاط و سرزنده گويي تازه اول صبح كار را آغاز كرده است.  با مهربانی و صميميت نسبت به مهندس ضرغامی و بنده صحبت كرد. او گفت: «آقای مهندس ضرغامی در مجموعه دولت كمک بزرگی برای ماست و با حضور ايشان اميدهاي زيادی به حل مشكلات وزارت مهم ميراث فرهنگی، گردشگري و صنايع دستی داريم. 

آقاي رئيسی افزود: «گارد باز، تعامل و ارتباطات آقای ضرغامی يك ويژگی بارز اوست و بايد قدر آن را دانست»

رئيس جمهوري نكات مهمي را هم درباره حوزه وظايف وزارتخانه گفت: «ميراث فرهنگي، سابقه تمدني و نياكان ماست بايد احياء، حفظ، مرمت آن را در اولويت قرار داد.»

رئیس جمهور در این دیدار تاکید کرد از ظرفيت و سرمايه همه ايرانيان در سراسر دنيا براي حفاظت از ميراث فرهنگي بايد استفاده كرد و از نظر  دولت محدوديتي در اين زمينه وجود ندارد. بايد آثار ميراثي در عرصه جهاني را ثبت كرد و براي آن برنامه ريزي كرد. ايران بايد قطب بزرگ در صنايع دستي و گردشگري شود. بهترين امكانات براي گردشگران و توريسم از هواپيما، قطار، اتوبوس، كشتي تا هتل بايد فراهم گردد. موانع كه عمدتاً سليقه اي است بايد از سر راه توريسم برداشته شود. دولت خود را موظف به حمايت از حوزه ميراث فرهنگي، گردشگري و صنايع دستي مي داند و در بودجه سالانه و ساير موارد كمك كار خواهد بود.

نظر شما