شناسهٔ خبر: 51370215 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: شبستان | لینک خبر

رییس کمیسیون آموزش، تحقیقات و فناوری مجلس شورای اسلامی:

دولت باید ظرف یک ماه آیین نامه اجرایی قانون رتبه بندی معلمان را آماده کند

منادی سفیدان با بیان اینکه دولت باید ظرف یک ماه آیین نامه اجرایی قانون رتبه بندی معلمان را آماده کند، گفت: پس از اجرای رتبه بندی باید یک معلم ۸۰ درصد حداقل حقوق مربی پایه یک دانشگاه را دریافت کند.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار سیاسی خبرگزاری شبستان، علیرضا منادی سفیدان، رییس کمیسیون آموزش، تحقیقات و فناوری مجلس شورای اسلامی شب گذشته (دوشنبه 22 آذر) در برنامه تیتر امشب شبکه خبر سیما درباره طرح رتبه بندی معلمان با بیان اینکه در قانون رتبه بندی معلمان تمام زوایای لایحه دولت مورد توجه قرار گرفته و این بستر تهیه آیین نامه اجرایی این قانون را تسهیل کرده است، گفت: بر اساس این قانون دولت باید ظرف یک ماه آیین نامه اجرایی قانون رتبه بندی معلمان را آماده کند.

 

رییس کمیسیون آموزش، تحقیقات و فناوری مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه پس از اجرای رتبه بندی باید یک معلم ۸۰ درصد حداقل حقوق مربی پایه یک دانشگاه را دریافت کند، گفت: معلمان براساس شایستگی‌های عمومی، تخصصی و حرفه ای، تجربیات و عملکرد رقابتی خود در رتبه های پنج گانه به ترتیب آموزش معلم، مربی معلم، استادیار معلم، دانشیار معلم و استاد معلم رتبه بندی می شوند.

 

وی با بیان اینکه پس از ارزیابی های تخصصی و شایستگی حقوق معلمان بر اساس این ۵ رتبه مشخص می شود، تاکید کرد: ارتقا کیفیت آموزشی از نتایج اجرای رتبه بندی معلمان است و با توجه به اینکه انجام این کار پس از سالها در دستور کار قرار گرفته، لذا معلمان نباید نگران اجرای این قانون باشند.

 

رییس کمیسیون آموزش، تحقیقات و فناوری مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه دولت ملکف است  همه امتیازات لازم را در این قانون به معلمان اختصاص دهد و هرگونه افزایش حقوق ناشی از اجرای این قانون باید به عنوان تفاوت تطبیق در احکام کارگزینی معلمان در نظر گرفته شود، یادآورشد: رتبه‌بندی یک فوق‌العاده شغلی است که هر معلم برای قرار گرفتن در این طرح باید یک سری شاخص‌ها و شایستگی‌ها را داشته باشد.

 

منادی سفیدان با بیان اینکه ۱۰سند تحول آموزش و پرورش، ۱۰ سال پیش تدوین و ابلاغ شد که نظام رتبه‌بندی معلمان از جمله موارد این سند بوده است، گفت: اما تاکنون اجرای رتبه بندی معلمان در کشور عملی نشده است.

 

رییس کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس به علل اجرایی نشدن این سند اشاره کرد و افزود: فصل دهم قانون خدمات کشوری در سند تحول آموزش و پرورش درست اجرا نشده ، در حالی که رتبه‌ بندی یک فوق‌العاده شغلی است که هر معلم برای قرار گرفتن در این طرح باید یک سری شاخص‌ها و شایستگی‌ها را داشته باشد تا بتواند از این مزیت برخوردار شود.

 

پایان پیام/50

نظر شما