شناسهٔ خبر: 51346170 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: فارس | لینک خبر

معاون استاندار سمنان: دنبال آمارسازی و تغییر صورت مسأله نیستیم

سرپرست معاونت سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری سمنان گفت: در مدیریت مقابله با کرونا دنبال آمارسازی و تغییر صورت مسأله نیستیم.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری فارس از سمنان، احمد ریواده، سرپرست معاونت سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری سمنان امشب در جلسه کمیته پیشگیری ذیل ستاد استانی مدیریت مقابله با کرونای استان سمنان، با بیان اینکه اجرای طرح مدیریت هوشمند کرونا بر پایه سامانه‌هاست، اظهار کرد: واکسیناسیون فعال، غربالگری و تست کرونا، دو مؤلفه اساسی و راهبردی طرح مدیریت هوشمند کروناست که مسؤولان امر در پنج گروه هدف در این طرح باید به آن توجه و اهتمام جدی داشته باشند.

وی با تأکید بر اینکه باید سیاست‌های ستاد ملی مدیریت مقابله با کرونا را در حوزه پیشگیری با جدیت به پیش ببریم، افزود: تمام دستگاه‌های اجرایی، متناسب با وظایفی که توسط ستاد ملی و استانی مدیریت مقابله با کرونا برای آنها تعیین می‌شود، باید اقدامات لازم را در حوزه طرح مدیریت هوشمند کرونا به انجام برسانند.

ریواده تصریح کرد: اولویت دستگاه‌های اجرایی استان مقابله با کروناست و تمام مدیران دستگاه‌های اجرایی استان باید حفظ سلامت مردم را در اولویت کاری خود قرار داده و در این امر مشارکت فعال داشته باشند.

وی با بیان اینکه محوریت در طرح هوشمند مدیریت کرونا، دانشگاه علوم پزشکی است، خاطرنشان کرد: نیاز است تا بر اساس مؤلفه و راهبردهای واکسیناسیون، غربالگری و بیماریابی، برنامه اقدام تدوین و طراحی شود.

معاون سیاسی استاندار سمنان اظهار کرد: رعایت پروتکل‌های بهداشتی در تمام استان باید در یک سطح قرار داشته و دسترسی به سبد واکسیناسیون در همه استان به‌صورت یکسان صورت گیرد.

وی ادامه داد: در اجرای صحیح طرح مدیریت هوشمند کرونا، توجه جدی به امر واکسیناسیون به‌عنوان پایه و اساس تحقق موفقیت در این طرح امری حائز اهمیت است.

ریواده عنوان کرد: ضرورت دارد تا در اجرای این طرح، از ظرفیت خبرگان دانشگاهی، متخصصان و کارشناسان حوزه اپیدمیولوژی و نمایندگان دستگاه‌های اجرایی استفاده کنیم تا شاهد کنترل و کاهش بیماری در سطح استان باشیم.

سرپرست معاونت سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری سمنان گفت: در امر مدیریت مقابله با کرونا به دنبال آمارسازی و تغییر صورت مسأله نیستیم؛ بلکه به دنبال این هستیم تا اقدامات ما که بیانگر رفتار اجتماعی مردم فهیم استان است را در سطح ملی به‌صورت مطلوب انعکاس دهیم.

انتهای پیام/۷۴۰۰۱/م/

نظر شما