شناسهٔ خبر: 51345785 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: خبرنامه دانشجویان ایران | لینک خبر

خودکفایی کامل ایران در تولید انبوه تسلیحات ضد هوایی

یک وبگاه تخصصی امور نظامی در گزارشی نوشت، ایران در تولید انبوه تسلیحات ضد هوایی و تجهیزات مربوط به آن‌ها تقریبا به خودکفایی کامل رسیده است.

صاحب‌خبر -

به گزارش «خبرنامه دانشجویان ایران» به نقل از فارس، یک وبگاه تخصصی امور نظامی در گزارشی نوشت، ایران تقریباً در تولید انبوه تسلیحات ضد هوایی و تجهیزات مربوط به آن‌ها به خودکفایی کامل رسیده است.

خودکفایی کامل ایران در تولید انبوه تسلیحات ضد هوایی

وبگاه تخصصی «مانیتورینگ آرم‌ریس» که به بررسی تحولات نظامی منطقه و اوراسیا می‌پردازد، روز یکشنبه در گزارشی تحت عنوان «فناوری پیشرفته دفاع موشکی ایران» نوشت، جمهوری اسلامی ایران در طول یک دهه، سامانه‌های پدافند هوایی متعددی را مونتاژ و با سرعتی چشمگیر به شاخه‌های مختلف نظامی خود معرفی کرد. اگر چه پذیرش و مهندسی معکوس فناوری خارجی بسیار مهم است، اما روند آشکار این است که ایران تقریباً در تولید انبوه تسلیحات ضد هوایی و تجهیزات مربوط به آنها به خودکفایی کامل رسیده است.

این نقطه کانونی رزمایش «مدافعان آسمان ولایت ۱۴۰۰» در اواسط مهرماه بود، زمانی که پدافند هوایی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی همراه با ارتش توانستند از انواع  پدافند موشکی خود استفاده کنند.

تنوع سامانه‌های پدافندی در رزمایش مدافعان آسمان ولایت ۱۴۰۰
در بخش دیگر این گزارش آمده است، این رزمایش تقریباً تمام توپخانه‌های ضدهوایی، پهپادها، رادارها و سامانه‌های موشکی ساخت ایران را گرد هم آورد. حداقل چهار پرتاب کننده موشک جدید معرفی شدند و شلیک مستقیم انجام دادند از جمله سامانه دفاع موشکی میان برد «جوشن» که مکمل «سامانه پانزدهم خرداداست»، یا «سامانه برد کوتاه دزفول» و سامانه دفاع موشکی برد کوتاه مجید.

نظر شما