شناسهٔ خبر: 51341751 - سرویس علمی-فناوری
نسخه قابل چاپ منبع: سازمان غذا و دارو | لینک خبر

تاسیس داروخانه در مناطق کمتر برخودار و فاقد داروخانه، در الویت اعطای مجوز قرار دارد

معاون غذا و دارو دانشگاه علوم پزشکی زاهدان گفت: در راستای محرومیت زدایی و توسعه ارائه خدمات دارویی در محدوده جغرافیایی تحت پوشش دانشگاه علوم پزشکی زاهدان، کمیسیون ماده 20 امور داروخانه ها و توزیع دانشگاه تاسیس داروخانه در مناطق محروم و فاقد داروخانه را در الویت اعطای مجوز قرار داده است.

صاحب‌خبر -
به گزارش ایفدانا به نقل از روابط عمومی معاونت غذا و دارو زاهدان- دکتر رضا کیخا، اظهار داشت: مرکز استان و بخش مرکزی شهرستان های تابعه از نظر پوشش خدمات دارویی از مطلوبیت نسبی برخوردارند اما مناطق دور افتاده و کمتر برخوردار و همچنین حاشیه شهرهای استان با کمبود داروخانه مواجه هستند.
وی در ادامه گفت: در همین رابطه، اولین داروخانه خصوصی شهر اسماعیل آباد، از توابع شهرستان خاش مدتی قبل پس از دریافت مجوزهای قانونی، فعالیت خود را آغاز نمود.

به گفته دکتر کیخا درخواست تاسیس داروخانه مذکور در جلسه کمیسیون ماده 20 امور داروخانه های دانشگاه در مردادماه سال جاری مطرح و پس از اخذ موافقت اولیه و طی مراحل قانونی، مجوز فعالیت این داروخانه روزانه صادر شده است.

لازم به ذکر است، شهر اسماعیل آباد در فاصله 13 کیلومتری از مرکز شهرستان خاش واقع شده و در سال 1399 از بخش به شهر ارتقاء یافته است و جمعیتی بالغ بر 6000 نفر دارد.

نظر شما