شناسهٔ خبر: 51334231 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایلنا | لینک خبر

جانشین ستاد کرونای استان:

3 میلیارد هزینه برای تهویه مدارس قزوین در قبال سلامتی دانش‌آموزان رقم بالایی نیست

جانشین ستاد کرونای استان قزوین گفت: در بازگشایی مدارس داشتن تهویه ضرورت داردو هزینه آن که در مجموع در استان حدود سه میلیارد تومان است در ازای سلامت ۲۳۰ هزار دانش آموز و ۱۶ هزار فرهنگی عدد بالایی نیست و لازم این موضوع با همکاری خیرین و بخش دولتی عملی شود.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار ایلنا در قزوین، منوچهر حبیبی در جلسه ستاد پیشگیری و مقابله با کرونا که پیش از ظهر امروز در سالن اجتماعات استانداری برگزار شد، گفت: استان از نظر واکسیناسیون در حد قابل قبولی قرار دارد؛ البته باید تلاش کنیم این امر جامع و کامل باشد.

جانشین ستاد کرونای استان قزوین ادامه داد: موضوع مدارس برای همه دارای اهمیت است و بالای ۷۰ درصد خانواده‌ها خواستار بازگشایی مدارس بودند، البته ظرفیت کلاس‌ها باید درنظر گرفته شود.

وی بیان کرد: سرویس مدارس، ضدعفونی کردن و سرویس‌های بهداشتی مدارس نیز اهمیت دارد و باید برای توجه به آن‌ها پیگیری‌های مضاعفی از سمت مسئولان بهداشت مدارس صورت گیرد.

این مسئول درباره مدیریت هوشمند کرونا عنوان کرد: اجرای سکوی هوشمند مدیریت کرونا از امروز در بخش کارمندان ابلاغ شده و براساس آن داشتن کارت واکسن یا تست پی سی آر منفی الزامی است وباید در این زمینه نظارت صورت گیرد.

حبیبی اظهار کرد: بخش اصناف در مدیریت هوشمند کرونا از اهمیت بالایی برخوردار است و داشتن کیو آر کد برای آن‌ها ضرورت دارد، عملی شدن این طرح در بخش اصناف و حمل و نقل، بخش اعظم استان را پوشش می‌دهد و مدیریت این دو بخش در مهار کرونا اهمیت دارد.

وی درباره انجام فعالیت‌های فرهنگی و هنری عنوان کرد: همه فعالیت‌های فرهنگی و هنری امکان فعالیت مجدد دارند؛ البته داشتن شرایطی از جمله کارت واکسیناسیون و رعایت فاصله‌گذاری اجتماعی برای برگزاری آن‌ها ضرورت دارد؛ در واقع اجرای سکوی هوشمند کرونا برداشتن محدودیت‌ها و ممنوعیت‌ها است.

حبیبی بیان کرد: برگزاری امتحانات پایان ترم دانشگاه‌ها به دانشگاه‌ها واگذار شده و هر دانشگاهی که از امکان برگزاری در شرایط ایمن برخوردار است، می‌تواند امتحانات خود را به‌صورت حضوری برگزار کند.

نظر شما