شناسهٔ خبر: 51316311 - سرویس علمی-فناوری
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

وزیر ‌آموزش و پرورش:

همسان سازی حقوق معلمان باید مورد توجه قرار گیرد

تهران- ایرنا- وزیر آموزش و پرورش گفت: برای همسان‌سازی حقوق معلمان باید تلاش‌هایی صورت می‌گیرد.

صاحب‌خبر -

یوسف نوری روز شنبه در حاشیه مراسم روز ملی پژوهش دانش‌آموزی در جمع خبرنگاران افزود: در مورد جزییات رتبه بندی معلمان ابهاماتی وجود دارد که باید برطرف شود. بنده این طرح را بیشتر همسان‌سازی می‌دانم تا اطلاق عنوان رتبه‌بندی؛ چرا که برای رتبه‌بندی باید سندی وجود داشته باشد تا روی آن سند نیز کار شود و اثر آن روی کیفیت آموزش دیده شود.

نوری ادامه داد: طرح رتبه بندی معلمان اکنون در مجلس است و این هفته در دستور کار مجلس قرار می گیرد.

دانش آموزان بدون معلم نمانند

وی همچنین درباره مشکل کمبود معلم با توجه به حضوری شدن کلاس‌ها گفت: نباید کلاس درس بدون معلم برگزار شود، به همین دلیل به هر روشی باید از ظرفیت‌های مختلف استفاده کنیم که کلاس‌های درس بدون معلم نمانند.

وزیر آموزش و پرورش در ادامه در پاسخ به گلایه برخی دانش‌آموزان که در فضای مجازی آموزش دیده‌اند و امتحانات نیمسال اول آنان حضوری شده است، گفت: امتحان حضوری برای همه دانش‌آموزان است، بنابراین باید به تدریج به سمت حضوری شدن کلاس‌های درس با رعایت پروتکل‌های بهداشتی برویم.

وی درباره افت یادگیری در دوران آموزش‌ مجازی گفت: هیچ آموزشی نمی تواند جایگزین آموزش حضوری ‌شود. آموزش مجازی مکمل است و در ناچاری از آن استفاده می‌شود.

وزیر آموزش و پرورش خاطرنشان کرد: برای جبران افت یادگیری رخ داده، باید با روش‌ها و مکمل‌های آموزشی خلاءهای موجود رفع شود.

نوری همچنین درباره سرانه پژوهشی دانش آموزان توضیح داد: پیشتر که بنده در وزارتخانه بودم، سرانه ویژه‌ای برای دانش آموزان درنظر گرفته بودیم، اما اکنون سرانه خاصی برای دانش‌آموزان قرار داده نشده است. به طور کلی سرانه اصلی که در قانون بودجه سنواتی برای پژوهش دیده شده، یک درصد است. باید بررسی کنیم که تا کنون چه میزانی هزینه شده و باید از این پس بنا را بر این بگذاریم که بودجه خاصی برای پژوهش های دانش آموزی تعلق گیرد.

وزیر آموزش و پرورش یادآور شد: واقعیت این است که دانش آموزان هرکدام می توانند در یک زمینه یک انسان سرآمد باشند. مهم این است که بتوانیم آنها را شناسایی و زمینه را برای شکوفایی استعداد آن ها فراهم کنیم که این موضوع در اسناد بالادستی هم مورد توجه قرار گرفته است.

نوری گفت: باید هم اولیا و هم معلمان بیشتر مسلح، مسلط و توانمند شوند تا دانش‌آموزان را در این فرایند قرار دهند. یکی از کارهایی که باید انجام شود،  فعال شدن مرکز سنجش برای استعدادیابی همه دانش‌آموزان است.

وی همچنین در باره مصوبات کنکوری شورای عالی انقلاب فرهنگی توضیح داد: جوانب و زوایای مصوبه شورای عالی را از هفته آینده بررسی می‌کنیم. کنکور خود استرس زای اعظم است و نباید بیش از این به دانش‌آموزان استرس بدهیم.

نوری ادامه داد: نتایج بررسی ها در این خصوص اعلام می شود، نباید کاری کنیم که از روند فعلی استرس‌زاتر شود.

نظر شما