شناسهٔ خبر: 51301225 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: بهار | لینک خبر

برنامه آمریكا برای تشدید فشارها بر ایران

صاحب‌خبر -
گروه سیاسی:یک هئیت بلندپایه آمریکا این هفته به امارات سفر خواهد کرد تا به شرکت‌ها و بانک‌های خصوصی این کشور در مورد نقض تحریم‌های تجاری علیه ایران هشدار دهد.
 وزارت خارجه آمریکا  اعلام كرد که دولت بایدن با اعزام هیئتی بلندپایه به امارات در پی تشدید اجرای تحریم‌ها علیه ایران است. هیئت آمریکایی را آندریا گاکی، رئیس دفتر کنترل دارایی‌های خارجی خزانه‌داری آمریکا همراهی خواهد کرد. در این سفر قرار است به بانک‌های اماراتی که با ایران تجارت دارند و تحریم‌ها را رعایت نمی کنند، هشدار داده‌ شود.
سخنگوی وزارت امور خارجه گفت که ایالات متحده شواهدی مبنی برعدم پایبندی بانک‌ها به تحریم‌ها دارد و در آینده ممکن است این بانک‌ها به همین دلیل از سوی آمریکا مجازات شوند.
 ابوظبی در پی تشدید ارتباط خود با تهران است.امارات متحده عربی کە در سال‌های گذشته روابط خوبی با جمهوری اسلامی ایران نداشته است، سال ۲۰۱۸ پس از خارج شدن دونالد ترامپ از برجام اعلام کرده بود که به طور کامل از تحریم‌های آمریکا برعلیه جمهوری اسلامی ایران پیروی می‌کند.
در حالی کە جو بایدن در پی تشدید تحریم‌ها علیه ایران است، شیخ طنحون بن زاید، مشاور امنیت ملی امارات متحده عربی  ۱۵ آذر برای ملاقات با همتای ایرانی وارد تهران شد.
 مشاور امنیت ملی امارات در دیدار با شمخانی گفته است: «توسعه روابط گرم و برادرانه میان ابوظبی و تهران در ردیف اولویت‌های امارات متحده عربی است.»


 

برچسب‌ها:

نظر شما