شناسهٔ خبر: 51293906 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: اقتصاد آنلاین | لینک خبر

ادامه مذاکرات تا زمان حصول توافق نهایی

هماهنگ‌کننده کمیسیون مشترک برجام تأکید کرد که طرف‌های مذاکره‌کننده در وین توافق کردند تا زمان رسیدن به توافق مذاکره کنند.

صاحب‌خبر -

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از فارس، «انریکه مورا» معاون مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا و هماهنگ کننده کمیسیون مشترک برجام در پایان جلسه امروز (پنجشنبه) کمیسیون مشترک برجام تأکید کرد که تمامی طرف‌های مذاکره‌کننده تأیید کردند که تا زمان حصول توافق به مذاکرات ادامه می‌دهند.

بنا بر گزارش خبرگزاری الجزیره، مورا در خصوص روند فعلی مذاکرات وین تصریح کرد: «دیدگاههای مختلفی وجود دارد و ما برای نزدیک‌تر کردن این دیدگاهها به یکدیگر تلاش می‌کنیم. چندین پیشنهاد مورد بحث قرار خواهد گرفت و آن‌چه که حائز اهمیت است، غلبه بر اختلافات است».

وی همچنین در خصوص پیشنهاداتی که هیأت مذاکره‌کننده ایران به طرف‌های مقابل ارائه کرده نیز تأکید کرد: «در جریان مذاکرات تمامی طرف‌ها پیشنهادات خود را ارائه خواهند داد و هرگونه پیشنهادی باید بر اساس آن چه که در ۲۰ ژوئن حاصل شد، باشد. ما در مذاکرات یک نقطه شروع داریم و با آنچه که در ژوئن گذشته به دست آمد، شروع می‌کنیم».

مورا با تأکید بر نقش آژانس در هرگونه توافقات آتی میان ایران و کشورهای دیگر گفت: «آژانس انرژی اتمی بخشی از هر توافقات آتی بین غرب و تهران خواهد بود».

هماهنگ‌کننده کمیسیون مشترک برجام همچنین در خصوص جدیت‌ها طرف‌ها برای رسیدن به توافق گفت: «حس هدفمندی جدیدی در بین هیأت‌ها برای رسیدن به توافق وجود دارد».

منبع: فارس

نظر شما