شناسهٔ خبر: 51294333 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: مهر | لینک خبر

بعد از پایان کمیسیون مشترک برجام؛

انریکه مورا: شاهد تجدید اراده در همه طرفین مذاکره بودم

مریم خرمایی

معاون مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا گفت: حس هدفمندی جدیدی در بین هیئت ها برای رسیدن به توافق وجود دارد و تمامی طرفین تائید کردند که تا زمان حصول توافق به مذاکرات ادامه می‌دهند.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از ینت نیوز، انریکه مورا، معاون مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا، بعد از اتمام کمیسیون مشترک برجام، گفت که شاهد تجدید اراده در همه طرفین مذاکره از جمله ایران برای حصول توافق است حال آنکه جدیت آنها باید طی روزهای آینده و حین بحث درباره جزئیات ارزیابی شود.

معاون مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا افزود: حس هدفمندی جدیدی در بین هیئت‌ها برای رسیدن به توافق وجود دارد. زمان در حال گذر است و حس فوریت بیشتر و بیشتر احساس می‌شود.

مورا درباره روند فعلی مذاکرات وین، گفت: تمامی طرف‌های مذاکره کننده تأیید کردند تا زمان حصول توافق به مذاکرات ادامه می‌دهند. دیدگاه‌های مختلفی وجود دارد و ما برای نزدیک‌تر کردن این دیدگاه‌ها به یکدیگر تلاش می‌کنیم؛ چندین پیشنهاد مورد بحث قرار خواهد گرفت و آن‌چه که حائز اهمیت است، غلبه بر اختلافات است.

وی در خصوص پیشنهاداتی که هیئت مذاکره کننده ایران به طرف‌های مقابل ارائه کرده نیز گفت: در جریان مذاکرات، تمامی طرف‌ها پیشنهادات خود را ارائه خواهند داد و هرگونه پیشنهادی باید براساس آن‌چه باشد که در ۲۰ ژوئن حاصل شد. ما در مذاکرات یک نقطه شروع داریم و با آنچه که در ژوئن گذشته به دست آمد، شروع می‌کنیم.

پیشتر نیز میخائیل اولیانوف، نماینده روسیه در مذاکرات وین، در پیامی توئیتری، از اتمام نشست کمیسیون مشترک برجام خبر داد و نوشت: نسبتاً کوتاه و سازنده بود.

وی افزود: مشارکت‌کنندگان به شماری از وجوه مشترک در مواضعشان پرداختند، از جمله در رابطه با لزوم نهایی کردن (جمع‌بندی) سریع و موفق مذاکرات وین.

نظر شما