شناسهٔ خبر: 51283040 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: باشگاه خبرنگاران جوان | لینک خبر

نماینده آمریکا به مذاکرات پایان هفته جاری برجام می‌پیوندد

سخنگوی وزارت خارجه آمریکا از حضور نماینده این کشور در امور ایران در مذاکرات برجامی فردا (پنجشنبه) در وین خبر داد.

صاحب‌خبر -

به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان، «ند پرایس» سخنگوی وزارت خارجه آمریکا، از پیوستنِ «رابرت مالی» نماینده آمریکا در امور ایران، به نشست فردا (پنج‌شنبه) برای احیای برجام در وین خبر داد.

این مقام آمریکایی در بخشی دیگر مدعی شد: «امیدواریم ایران وقتی به وین باز می‌گردد بداند پایبندی به برجام به نفع مردم ایران است.»

ند پرایس در ادامه بدون اشاره به بدعهدی‌های آمریکا و خروج یک‌جانبه این کشور از توافق هسته‌ای مدعی شد: «برای بازگشت به مذاکرات غیرمستقیم درباره پرونده هسته‌ای ایران آمادگی داریم. اما باید بدانیم که آیا ایرانی‌ها با حُسن نیت به مذاکرات بازخواهند گشت یا خیر. راه‌حل دیپلماتیک بهترین راه برای تعامل با پرونده هسته‌ای ایران است.»

او در ادامه با بیان آن‌که آمریکا امیدوار است ایران در نشست فردا طرحی جدی برای احیای برجام ارائه کند، مدعی شد: «همچنان معتقدیم که بازگشت متقابل به تعهدات، گزینه‌ای قابل اجراست و امیدواریم ایران به این درک برسد که این به نفع مردم خودش خواهد بود.»

این در حالی است که نشریه آمریکایی آکسیوس در گزارشی مدعی شد در صورت بی‌حاصل بودن مذاکرات فردا (پنج‎شنبه) در وین برسر احیای توافق هسته‌ای کشورمان، آمریکا و اروپا فشار بیشتری بر ایران اعمال خواهند کرد.

نشست فردا هشتمین دور مذاکرات برجام در وین و دومینِ آن در دولت جدید ایران به ریاست جمهوری «سید ابراهیم رئیسی» خواهد بود. در این نشست هیئت ایرانی به رهبری «علی باقری کنی» و طرف‌های دیگر برجام حضور خواهند داشت.

دولت ایران بارها تأکید کرده است که شرط بازگشت به برجام لغو تمامی تحریم‌های یک‌جانبه آمریکا علیه کشورمان و ارائه تضمین برای عدم اتخاذ چنین اقدامی در آینده از سوی آمریکا است.

انتهای پیام/

نظر شما