شناسهٔ خبر: 51274250 - سرویس علمی-فناوری
نسخه قابل چاپ منبع: باشگاه خبرنگاران جوان | لینک خبر

کاشت پای مصنوعی داخل استخوان جانباز خوزستانی در رشت

عمل ایمپلنت داخل استخوان پا یا کاشت پای مصنوعی برای یک جانباز خوزستانی، امروز در رشت با موفقیت انجام شد.

صاحب‌خبر -

به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان از رشت، دکتر عزیز عباسپور، جراح متخصص ارتوپد گیلانی گفت: کاشت پای مصنوعی داخل استخوان ران پای سمت راست سلیمان رئیسی، جانباز ۷۰ درصد خوزستانی، امروز با موفقیت در یکی از بیمارستان‌های رشت انجام شد.

او با بیان اینکه این عمل جراحی حدود ۴۵ دقیقه طول کشید، افزود: بیمار ۵۲ ساله فردا مرخص می‌شود و تا ۴۵ روز آینده می‌تواند به شرایط عادی برگردد.

این جراح ارتوپد با بیان اینکه آلمان نخستین کشور در جراحی ایمپلنت داخل استخوان است، اظهار داشت: ایران به عنوان پنجمین کشور جهان از سال ۱۳۹۶ تاکنون ۳۸ بار این عمل جراحی را انجام داده که به جز ۲ مورد که در تهران بود، بقیه عمل‌ها در رشت انجام شده است.

دکتر عباسپور با اشاره به اینکه قرار است دومین عمل ایمپلنت داخل استخوان برای جانبازان، ۲ هفته آینده در رشت انجام شود، ادامه داد: این عمل فقط برای افرادی انجام می‌شود که پوکی استخوان نداشته باشند.

او با بیان اینکه جانبازی که امروز عمل ایمپلنت داخل استخوان انجام داد، ۵۲ سال سن دارد و مسن‌ترین فرد در این جراحی بود، تصریح کرد: این عمل جراحی سال ۱۳۹۶ برای نخستین بار بر روی جوان ۲۶ ساله‌ای انجام شد که جوانترین بیمار این عمل بود.

منبع: صداوسیما

انتهای پیام/ع

نظر شما