شناسهٔ خبر: 51272147 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

فلسطینیان خواهان تحقیق درباره دفن زباله هسته ای در کرانه باختری شدند

تهران-ایرنا- تشکیلات خودگردان فلسطین با اعلام اینکه موارد سرطان در مناطق جنوب الخلیل از بالاترین میزان در فلسطین برخوردار است، خواستار تحقیق جامعه جهانی درباره دفن زباله‌های هسته‌ای اسرائیل در کرانه باختری شد.

صاحب‌خبر -

به گزارش روز چهارشنبه ایرنا به نقل از رسانه های منطقه، «محمد اشتیه» نخست‌وزیر تشکیلات خودگردان اعلام کرده که موارد ابتلا به سرطان در مناطق جنوب الخلیل که در فلسطین بالاترین میزان را دارد (به دلیل دفن زباله‌ها و وجود یک راکتور هسته‌ای) تهدیدی برای محیط زیست و سلامت مردم فلسطین است.

به گزارش النشره، اشتیه که این اظهارات را دیروز در «کنفرانس تغییرات آب و هوایی و حمایت از اجرای طرح های آب و هوایی ملی» توسط سازمان کیفیت محیط زیست در رام الله بیان کرده، گفت: با وجود اقداماتی که ما در زمینه حفظ محیط زیست انجام داده‌ایم، اقدامات مستمر اسرائیل باعث تخریب محیط زیست و نابودی تمام تلاش‌های صورت گرفته می‌شود».

بر اساس گزارش‌های سازمان حفاظت محیط زیست، اسرائیل زباله‌های خطرناکی مانند روغن‌های سوخته، زباله‌های شیمیایی و الکترونیکی و غیره را در اراضی فلسطینی دفن می‌کند که تهدیدی طولانی‌مدت برای محیط ‌زیست فلسطین خاک، آب، هوا، علاوه بر زندگی خود فلسطینی‌ها است.

فلسطینی‌ها می‌گویند که رژیم صهیونیستی از حدود 98 محل دفن زباله در کرانه باختری اشغالی برای دفن زباله‌های هسته‌ای خود استفاد می‌کند.

علاوه بر این، فلسطینی‌ها اسرائیل را متهم می‌کنند که از کرانه باختری به عنوان محلی برای دفن زباله‌های هسته‌ای استفاده می‌کند و همچنین یک راکتور هسته‌ای در نزدیکی الخلیل در کرانه باختری دارد که باعث شده است برخی از ساکنان جنوب الخلیل به سرطان مبتلا شوند.

«محمد اشتیه» نخست‌وزیر تشکیلات خودگردان فلسطین از جامعه بین الملل خواست تا درباره دفن این زباله‌های هسته‌ای در کرانه باختری تحقیق و بررسی شود.

نظر شما