شناسهٔ خبر: 51267763 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: برنا | لینک خبر

یکی از وظایف شورای حل اختلاف گسترش فرهنگ صلح و سازش در جامعه است

رئیس کل دادگستری استان مرکزی گفت: خدمات از طریق شورای حل اختلاف برای کاهش بار مراجعان دستگاه قضایی است و حل مشکلات کارکنان این نهاد باید در اولویت قرار گیرد.

صاحب‌خبر -

به گزارش برنا از اراک، حجت‌الاسلام سید عبدالمهدی موسوی در نشست شورای سیاستگذاری شورای حل اختلاف استان مرکزی، افزود: یکی از مهمترین وظایف شورای حل اختلاف گسترش فرهنگ صلح و سازش در جامعه است.

وی ادامه داد: فعالیت مستمر شوراهای حل اختلاف با هدف ختم دعاوی مردم به صلح و سازش طرفین دعوا، سبب شده بخش قابل توجهی از بار و فشار کاری دادگاه‌ها و دستگاه قضایی کاهش یابد.

رئیس کل دادگستری استان مرکزی اظهار داشت: شورای حل اختلاف دیگر نهادی نوپا در نظام جمهوری اسلامی ایران نیست و نزدیک به ۲ دهه از تاسیس و خدمت آن به مردم می‌گذرد و ثمرات و برکات زیادی برای کشور و ملت داشته است که این مهم نشأت گرفته از منابع انسانی پاکی است که در این مرکز حضور دارند.

حجت‌الاسلام موسوی بیان کرد: کارکنان شوراهای حل اختلاف انسان های مومن، متعهد، متدین و موثقی از قشر محروم و مستضعف هستند و درد مردم را به خوبی درک می‌کنند و در راستای حل مشکلات مردم خدمت رسانی مطلوبی ارایه می‌دهند.

وی اضافه کرد: مهمترین مشکل کارکنان شوراهای حل اختلاف استان وجود رابطه استخدامی مستحکم با دولت است که با تلاش‌های ویژه رئیس قوه قضائیه این مهم به زودی حل و انتظار دو دهه ایثارگران عرصه عدالت ختم به خیر می‌شود.

رئیس کل دادگستری استان مرکزی در خصوص تعاونی مسکن شکوفه صلح کارکنان شورای حل اختلاف اراک نیز گفت: با انجام اقدامات غیر مسئولانه، انجام کارهای غیرکارشناسی و بی‌توجهی به استعلامات مناسب در زمان خرید زمین مشکلات عمده و بزرگی برای کارکنان شورای حل اختلاف به وجود آمده که این مهم باید در اسرع وقت حل شود. 

 

انتهای پیام 

 

بیشتر بخوانید:

  • هوشمندسازی و الکترونیکی کردن فرآیند دادرسی یکی از ارکان سند تحول دستگاه عدلیه است

نظر شما