شناسهٔ خبر: 51247071 - سرویس علمی-فناوری
نسخه قابل چاپ منبع: فارس | لینک خبر

«اینوتکس ۲۰۲۲» فرصتی برای هم‌افزایی اجزای مختلف اکوسیستم نوآوری و فناوری کشور

دبیر نمایشگاه اینوتکس ۲۰۲۲ با اشاره به برگزاری دو رویداد «اینوتکس پیچ» و »سیکاپ«، از آغاز ثبت نام متقاضیان شرکت در این رویداد‌ها از طریق سایت رسمی اینتوکس خبر داد.

صاحب‌خبر -

گروه علم و پیشرفت خبرگزاری فارس؛ صبح امروز سه‌شنبه ۱۶ آذرماه، نشست خبری رویداد پنجمین دوره رقابت استارتاپی نمایشگاه اینوتکس (اینوتکس پیچ) و چهارمین دوره رویداد سیکاپ با حضور «سجاد عباسی فشمی» دبیر نمایشگاه اینوتکس ۲۰۲۲، «ایمان محمدعلی» مسئول برگزاری رویداد اینوتکس پیچ و «یاسر قرایی» مسئول برگزاری رویداد سیکاپ، در کارخانه نوآوری آزادی برگزار شد.

در این نشست سجاد عباسی فشمی با اشاره به برگزاری دوره های قبلی اینوتکس گفت: امروز اینوتکس به یک هاب برای حضور اجرای مختلف اکوسیستم نوآوری و فناوری کشور از شرکت‌های دانش‌بنیان، استارتاپ و... تبدیل شده است. در آخرین دوره و اینوتکس ۲۰۲۱ که اردیبهشت ماه برگزار شود میزبان ۴۰۰ استارتاپ بودیم که آخرین دستاوردها و نوآوری های خود برای ۲۸ هزار بازدید کننده به نمایش گذاشتند. این رویداد با استقبال زیادی همراه شد و ما میزبان ریاست محترم جمهور، رئیس مجلس شورای اسلامی و سفرای کشورهای مختلف بودیم که نشان از اهمیت این موضوع در مناسبات ملی و بین المللی حوزه نوآوری و فناوری است.

عباسی فشمی با اشاره به اهداف اصلی برگزاری رویداد اینوتکس گفت: ما در اینوتکس ۳ هدف اصلی را دنبال می‌کنیم که عبارتند از : کمک به فرهنگ‌سازی سرمایه‌گذاری در حوزه نوآوری و فناوری، افزایش همکاری‌ها و مشارکت‌های B2B بین بازیگران مختلف اکوسیستم نوآوری، ایجاد شبکه‌ای از کارآفرین‌های استارتاپی.

وی در ادامه با توضیح رویدادهای مختلف اینوتکس گفت: یکی از رویدادهایی که امسال پنجمین دوره برگزاری آن است رویداد ملی رقابت استارتاپی با نام اینوتکس پیچ است. در این رویداد تیم‌ها و استارتاپ‌های خلاق استان‌ها باهم رقابت می‌کنند و از هر استان دو تیم برای حضور در رقابت نهایی در مقابل سرمایه‌گذارها انتخاب می‌شوند. در فاصله ۱ و نیم ماهه مرحله مقدماتی تا فینال تسهیلاتی برای توسعه کسب‌وکارهای استارتاپ‌ها در اختیارشان قرار می‌گیرد تا برای جذب سرمایه‌گذار آماده شوند.

دبیر برگزاری رویداد اینوتکس درخصوص برندگان این رویداد افزود: ۳ استارتاپ برتر کشور از تسهیلات بلندمدت پست بانک در قالب وام برای توسعه کسب و کار خود بهره‌مند می‌شوند.

عباسی فشمی درخصوص رویداد سیکاپ توضیح داد : در رویداد سیکاپ تلاش میکنیم غیر از آموزش تفکر خلاقانه به دانش‌آموزان، استعدادیابی را از قالب تست‌های چهارگزینه‌ای خارج کنیم و به وسیله طراحی بازی‌های کارشناسی شده استعدادهای دانش‌آموزان را شناسایی کنیم.همچنین محصولات و ایده های دانش‌آموزان حمایت می شود و تفکر خلاقانه و کارآفرینی به آن‌ها آموزش داده می‌شود.

دبیر رویداد اینوتکس درخصوص ثبت نام متقاضیان در این رویداد گفت: ثبت نام هردو رویداد از امروز در داخل سایت اینوتکس در دسترس قرار دارد و متقاضیان پس از ارزیابی آنلاین وارد مرحله اول رقابت استان‌ها می‌شوند.

 

انتهای پیام/

نظر شما