شناسهٔ خبر: 51242231 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: برنا | لینک خبر

تداوم پیشرفت استان کرمان با حضور دکتر زینی‌وند / فکر و یاد شهید سلیمانی اکنون زنده‌تر است

وزیر کشور گفت: با حضور دکتر زینی‌وند در استانداری کرمان، تداوم مسائل استان را دنبال می‌کنیم.

صاحب‌خبر -

به گزارش برنا؛ احمد وحیدی در سفر به استان کرمان و نشست شورای اداری استان عنوان کرد: خداوند در مقاطعی می‌خواهد سطح ایمانی ما را به درجه‌ای از رشد برساند و این مسئله به دست شهید سلیمانی و در شهادت ایشان اتفاق افتاد.

وی بیان داشت: مکتب شهید سلیمانی به خوبی در کرمان به راه افتاده که باید بیان و نوشته شود. ما در شهادت حاج قاسم سلیمانی راه موفقیت را بار دیگر بازشناسی کردیم و محک جدیدی بود که راه سربلندی و پیروزی ما از کجا می‌گذرد.

وزیر کشور، شهید سلیمانی را شاگرد مکتب امام خمینی (ره) و رهبر معظم انقلاب خواند و گفت: فکر و یاد شهید سلیمانی اکنون زنده‌تر است و حتما شهر و استان کرمان به خود می‌بالد که چنین فرزندی دارد، همان طور که شهید سلیمانی به خود می‌بالید که فرزند این خاک است و وصیت کرد در اینجا به خاک سپرده شود.

وحیدی گفت: ما مسئولان باید احساس کنیم و آگاهی داشته باشیم که چه دین بزرگی داریم.

وزیر کشور همچنین به مدیریت استان اشاره داشت و گفت: در روزهای اول رای اعتماد بود که نمایندگان مجلس کرمان گفتند ما از کار دکتر زینی‌وند راضی هستیم و خوب کار کردند و نظرمان این است که ایشان بمانند.

وی افزود: ما مسئولی می‌خواهیم که کار انجام دهد و وقتی نمایندگان انقلابی و منتخب مردم این نظر دارند، ما هم همان را دنبال می‌کنیم و این یک نقطه تاییدی بود که کار خوب توسط دکتر زینی‌وند صورت گرفته است.

وزیر کشور اظهار داشت: از دکتر زینی‌وند تشکر می‌کنیم که توانستند اعتماد مسئولان و نمایندگان و افرادی که درگیر کار بودند را داشته باشند و اداره کار ایشان مورد تایید قرار گرفته است.

وحیدی عنوان کرد: در دولت سیزدهم بسیار مسئولیت داریم، رئیس جمهور یادآور شدند که اصل شایسته سالاری است و انقلاب باید ظرفیت‌های خود را بار دیگر به منصه ظهور برساند.

وی اظهار داشت: بدون اینکه بخواهم کسی را متهم کنم، برخی اعتقاد نداشتند و یا الان هم نداشته باشند که ما می‌توانیم کشور را بدون هیچ نیازی به هیچ عنصر خارجی با بهترین نحو بسازیم.

وزیر کشور با اشاره به مذاکرات برجام گفت: در این مذاکرات طرف‌های خارجی باید تصمیم بگیرند که یا به تعهداتشان و سرکشی و نقض عهد برگردند یا ملت ایران و ر هبری و دولت سیزدهم هم نخواهند پذیرفت غیر از اینکه، آنها باید به تعهدشان عمل کنند.

وحیدی با تاکید بر اینکه دولت سیزده هیچ چیز را وابسته به مذاکرات نمی‌داند گفت: طرف مقابل اگر نپذیرند، باید بدانند که خودشان ضرر خواهند کرد. بودجه 1400 بر اساس این بسته شده که تحریم ادامه خواهد کرد.

وزیر کشور اظهار داشت: دولت هیچ نگرانی ندارد از اینکه بخواهد در مقابل آن اندکی در برابر دشمن کوتاه بیاید. آنها نشان دادند که چه جرثومه‌های فسادی هستند و دستشان به خون شهید ما آلوده است.

وحیدی گفت: اگر مجاهدت شهید سلیمانی نبود داعش در اروپا و امریکا چه می‌کرد؟ دنیا از دست این تروریست‌های بالفطره و جانیان خطرناک ناامن است.

وزیر کشور اظهار داشت: با اتکا به پروردگار و عنایات اهل بیت و دعای خیر شهدا خواهید دید که انقلاب اسلامی از این گردنه اقتصادی هم رد می‌شود و جمهوری اسلامی که ابرقدرت فرهنگی و سیاسی است و از نظر قدرت نظامی هم به بازدارندگی بالا رسیده در قدرت اقتصادی هم دیگر نمی‌توانند ما را تهدید کنند.

وی تصریح کرد: لازمه این کار تلاش بی‌امان و احساس قدرت و اعتماد به نفس است. همان طور که شهید سلیمانی، شهید صحنه مقاومت بود، ما هم باید شهید سلیمانی این صحنه باشیم.

وزیر کشور ابراز داشت: با روحیه انقلابی و جهادی و اعتماد به نفس و تغییر هر کسی که رویکرد این چنینی نداشته باشد در صحنه کار را به جلو ببریم.

وحیدی عنوان کرد: هم اکنون مدیران، مسئولان و فرمانداران باید محکم کارها را با اتکا به اینکه ما می‌توانیم دنبال کنندچون خدا با ماست و هیچ احساس سستی نباید بکنند.

وی تصریح کرد: با تمام وجود پای ارزش‌های انقلاب بایستیم و کار را جلو ببریم.

وزیر کشور با تقدیر از دانشگاه‌های علوم پزشکی، بسیج، هلال‌احمر و مدیریت استان برای مقابله با کرونا، بر رعایت جدی پروتکل‌ها و جلوگیری از ایجاد پیک ششم بیماری تاکید کرد.

وحیدی با بیان اینکه گاهی کالایی گران است و گاهی گرانفروشی اتفاق می‌افتد و الان بخش زیادی گرانفروشی است ابراز داشت: با ریاست استاندار و مشارکت دستگاه‌های مربوطه، جلسات تنظیم بازار برگزار می‌شود. بسیج هم نقش‌آفرینی می‌کند و نباید اجازه دهیم مردم به دلیل دلالی و سودجویی عده‌ای ضرر ببینند.

وزیر کشور اظهار داشت: بحث مسکن به لحاظ پاسخگویی به نیاز مردم و هم راه اندازی رشته‌های مختلف صنعت و کسب و کارهای مرتبط با ساختمان مهم است.

وحیدی بیان کرد: سهمیه استان‌ها در جهش تولید مسکن قرار است تقاضا‌محور باشد، یعنی با نگاه به سیاست‌های بالادستی کدام شهر نیاز دارد.

وی ابراز داشت: مسکن را به عنوان یک طرح جامعتر و در قالب بحث آمایشی و مهاجرت معکوس و غیره باید ببینیم.

وزیر کشور همچنین به اهمیت مسئله اشتغال و جلوگیری از بسیاری از آسیب‌های اجتماعی و دغدغه‌های معیشتی اشاره داشت و گفت: اشتغالزایی در دو سطح صنایع بزرگ و خرد است به خصوص جنوب استان که به لحاظ توازنی به آن کمتر رسیدگی شده، الان وقت آن است که اشتغالزایی برای جوانان و مردم ایجاد کنیم.

وحیدی با اشاره به تشکیل شورای عالی اجتماعی گفت: از موضوعات شورای عالی اجتماعی، رسیدگی به مباحث و آسیب‌های اجتماعی است و در سطح استان‌ها نیز باید به صورت جدی به آن پرداخته شود.  

وی بر فعالیت مضاعف مدیریت بحران استان با توجه به حادثه‌خیز بودن آن و واکسیناسیون کامل اتباع بیگانه و مهاجران تاکید کرد و گفت: منابع مالی آن تامین می‌شود.

وزیر کشور بر جذب سرمایه‌گذاران ایرانی خارج از کشور تاکید کرد و گفت: پول دولتی اندک است و جلب سرمایه‌گذاران باید انجام شود.

انتهای پیام

بیشتر بخوانید:

  • استاندار همدان: رفع کمبودهای بخش تولید مهم‌ترین اولویت است
  • پاسخگویی 82 درصدی به درخواست های مردمی/ پیگیری راه اندازی سامانه سوت زنی/ تهیه دستورالعمل حمایت و تشویق گزارشگران فساد

نظر شما