شناسهٔ خبر: 51232454 - سرویس اقتصادی
نسخه قابل چاپ منبع: باشگاه خبرنگاران جوان | لینک خبر

مشهد با بودجه‌های محلی اداره نمی‌شود

سخنگوی ششمین دوره شورای اسلامی شهر مشهد گفت: تنها ۱۰ درصد درآمد‌های ناشی از عوارض به عنوان درآمد‌های پایدار شهرداری تلقی می‌شود که جزو درآمدهای پایدار نیست.

صاحب‌خبر -

به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد، موسی الرضا حاجی بگلو سخنگوی ششمین دوره شورای اسلامی شهر مشهد گفت: زمانی می‌توانیم از درآمد پایدار صحبت کنیم که بتوان شهر را با آن اداره کرد واگرنه تراکم فروشی و تخلفات ساختمانی درآمد پایدار نیست.

او گفت: ما به دنبال ایجاد درآمد‌های پایدار از طریق استفاده از روش‌های نوین و جدید برای استارت آپ‌ها و نخبگان هستیم که این روش در پانزدهمین جلسه علنی شورای شهر تصویب شد.

بیشتر بخوانید


سخنگوی ششمین دوره شورای اسلامی شهر مشهد گفت: طرح دیگر ما استفاده از ظرفیت‌ها و پتانسیل‌های شهرداری مشهد برای ارائه خدمات فنی و مهندسی به خارج از کشور و کشور‌های جهان اسلام است؛ موضوعی که هم توانایی و پتانسیل شهرداری مشهد در این زمینه زیاد است و هم مقام معظم رهبری به آن تاکید کرده اند.

حاجی بگلو با اشاره به طلب ۲۳ میلیارد تومانی شهرداری مشهد از دولت، گفت: طلب شهرداری از دولت هیچ ارزش افزوده‌ای ندارد، یعنی اگر این مبلغ چند سال بعد نیز وصول نشود تغییری نخواهد داشت! به همین دلیل رایزنی کرده ایم که حداقل اگر مبلغی وصول نمی‌شود بتوانیم از راه‌های دیگری، چون واگذاری برخی امتیازات از صنایع و معادن بزرگ این معوقات را وصول کند.

او گفت: واگذاری زمین و یا صدور پروانه بسیاری از مهمانپذیر‌ها و یا هتل‌های مشهد توسط شهرداری مشهد انجام شده، اما هیچ مرکز اقامتی در مالکیت شهرداری نیست؛ در حالی که می‌توان از این طریق درآمد پایدار مناسبی برای شهر ایجاد کرد.

سخنگوی ششمین دوره شورای اسلامی شهر مشهد گفت: متاسفانه خدمات ما در مشهد ملی، اما بودجه ما محلی است و ما نمی‌توانیم با بودجه ۱۸ هزار میلیارد تومانی یک شهر با چهار میلیون جمعیت با ۳۰ میلیون زائر را مدیریت کنیم، ضمن اینکه دستگاه‌های اجرایی و استانی نیز گاهی به دلیل عدم بودجه مورد نیاز یا صرف کردن آن در موارد دیگر نمی‌توانند به وظایف خود عمل کنند و شهرداری متحمل هزینه شده و فراتر از وظائفش وارد عمل می‌شود، که نمونه بارز آن کشف رود است.

حاجی بگلو گفت: سالانه ۳۰ میلیون زائر به شهر مشهد مشرف می‌شوند و ما نیز علاقه‌مند به خدمت رسانی هستیم، اما زائران برای شهر هزینه دارند، در گذشته پنج درصد از بهای بلیت به شهرداری مشهد تعلق می‌گرفت، اما این میزان در بودجه ۱۴۰۰ حذف شده است. ما باید به دنبال یک ردیف مستقل بودجه‌ای در دولت برای شهر مشهد باشیم.

انتهای پیام//ف.ح.

نظر شما