شناسهٔ خبر: 51224179 - سرویس ورزشی
نسخه قابل چاپ منبع: راه دانا | لینک خبر

بازگشت شجاعی به عرصه ورزش؟/ گزینه مدیرعاملی پرسپولیس از خراسان شمالی می آید

شنیده ها حاکی از آن است که رئیس فدراسیون تیر و کمان در مسیر بازگشت به حوزه ورزش قرار دارد.

صاحب‌خبر -

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ سرانجام محمدعلی شجاعی استاندار ورزشی خراسان شمالی علیرغم نظر دولت و تاکید وزارت کشور بر ادامه خدمت وی در استان، سکان استانداری خراسان شمالی را تحویل داد و راهی پایتخت شد. شجاعی در ۳۶ ماه خدمت خود در استان خراسان شمالی علاوه بر ارتباط مستمر با جامعه ورزش و فعال کردن تیم‌های مختلف استان در لیگ‌های کشوری و میزبانی‌های بین‌المللی، همواره بر مدیریت میدانی و جهادی تاکید داشته است.

اما همه اینها از ابعاد شخصیتی فردی هست که اگرچه به تازگی از یک منصب اجرایی خداحافظی کرده، اما از او به عنوان یک مدیر پخته و حالا سرد و گرم چشیده در ورزش ایران محسوب می‌شود و به نظر قصد دارد به گذشته خود بازگردد.

شجاعی در حوزه ورزش چهره آشنایی است. وی پیش از این به عنوان رئیس فدراسیون تیر و کمان فعالیت کرده و در دوران ملتهب توانست آرامش را بر این رشته حکفرما کند. وی همچنین به عنوان خزانه دار و عضو هیات رئیسه کمیته ملی المپیک فعالیت داشته و به خوبی به حوزه ورزش و چالش ها و دغدغه های آن آشناست. سابقه و کارنامه ورزشی شجاعی در گذشته‌های نه چندان دور نشانگر آن است که با حضور وی در عرصه ورزش کشور، با درک درست از رشته‌های مختلف ورزشی به توسعه داخلی و شکوفایی آنها در میادین بین‌المللی می‌تواند کمک کند.

در کارنامه ورزشی و حتی اجرایی شجاعی نکات تاثیرگذاری دیده می‌شود و همین نکته مسئولان امر و تصمیم‌گیران ورزش کشور را بر آن داشته تا او را به عنوان گزینه مدیرعامل یکی از دو تیم پرطرفدار کشور کاندید کنند. در همین راستا وی هفته گذشته با وزیر ورزش و جوانان نشستی را برگزار کرد اما طبق شنیده‌ها شجاعی فعلاً زیر بار این مسئولیت سنگین یعنی مدیرعاملی پرسپولیس نرفته. با همه این تفاسیر به نظر می‌رسد به دلیل کارنامه مثبت شجاعی و رزمه اش در ورزش کشور، بازگشت او به حوزه ورزش محتمل است.

جالب اینکه همه شجاعی را یک مدیر اجرایی می‌شناسند و در حوزه ورزش او را با ریاست فدراسیون تیر و کمان و کمیته ملی المپیک به یاد می آورند ولی شاید کمتر کسی از فعالیت‌های فوتبالی شجاعی خبر داشته باشد.

شجاعی در کلاس مربیگری فوتبال آسیا در سال 2001 مدرک مربیگری خود را نیز دریافت کرده و مدیریت مسعود بندرعباس در لیگ ۳ قدس در سال ۱۳۷۵ با سرمربیگری مرحوم سیروس قایقران را نیز در کارنامه دارد. وی همچنین مدیریت تیم‌های منتخب فوتبال هرمزگان (نوجوانان، جوانان، امید و بزرگسالان + مسعود بندرعباس) و نایب رئیسی هیئت فوتبال هرمزگان را نیز عهده دار بوده و در ۱۳۸۴ با خرید امتیاز کیش و تاسیس تیم فوتبال شهرداری بندرعباس با سرمربیگری مجید نامجومطلق و سپس با مرحوم نادر دست نشان و کربکندی با بازیکنانی مانند رحیم یوسفی، محمدرضا مهدوی، ادموند بزیک، رضا عابدیان، اسماعیل هلالی، سعید تهرانی نژاد و ... فعالیت در این رشته را نیز ادامه داده است.

فعالیت های دامنه دار شجاعی در حوزه فوتبال و مسئولیت های دیگر در حوزه ورش از جمله ریاست فدراسیون تیراندازی با کمان، عضو سابق هیئت رئیسه کمیته ملی المپیک و خزانه‌دار این کمیته می‌تواند با تجربه استانداری وی در خراسان شمالی ترکیب مناسبی برای حضور در ورزش کشور باشد.

انتهای پیام/

نظر شما