شناسهٔ خبر: 51167164 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: باشگاه خبرنگاران جوان | لینک خبر

نخست‌وزیر لبنان استعفای قرداحی را پذیرفت

میقاتی ضمن پذیرفتن استعفای وزیر اطلاع‌رسانی خود، لبنان را مشتاق روابط با عربستان اعلام کرد.

صاحب‌خبر -

به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از الجزیره، «نجیب میقاتی» نخست‌وزیر لبنان پس از اینکه «جرج قرداحی» وزیر اطلاع‌رسانی این کشور نامه استعفای خود را تقدیم دولت این کشور کرد، آن را پذیرفته و برای ادامه مراحل استعفای نامه را به «میشل عون» رئیس‌جمهور لبنان ارسال کرد.

میقاتی بعد از پذیرش استعفای قرداحی در سخنانی گفت: استعفای قرداحی دری را برای رسیدگی به مشکل روابط با برادران سعودی و کشور‌های حاشیه خلیج (فارس) پس از انباشتگی‌هایی که در سال‌های گذشته رخ داده، باز می‌کند، ما مشتاقانه منتظریم تا روابط عادی با عربستان و کشور‌های حاشیه خلیج‌فارس که بر اساس احترام، امنیت و حریم خصوصی هر کشوری است، باز گردد.

میقاتی در پایان صحبت‌های خود لبنان را کشوری با هویت عربی خواند که به جهان عرب تعلق دارد و خواهد داشت.

ظهر امروز بعد از فشار‌های داخلی و خارجی به «جرج قرداحی»، وزیر اطلاع‌رسانی لبنان استعفانامه خود را تقدیم میقاتی کرده و ابراز امیدواری کرد استعفای او بتواند روابط کشور‌های حاشیه خلیج‌فارس با بیروت را به حالت عادی بازگرداند.

نزدیک به یک ماه پیش مصاحبه‌ای از پیش ضبط شده از وزیر اطلاع‌رسانی لبنان منتشر شد که او در آن جنگ یمن را پوچ خواند، بعد از این مصاحبه عربستان که به دنبال ضربه زدن به دولت نوپای لبنان است آن را بهانه‌ای برای قطع کردن روابط دیپلماتیک خود با این کشور قرار داده و ضمن فراخواندن سفیر خود از بیروت عذر سفیر لبنان را خواست.

کشور‌های حاشیه خلیج‌فارس شامل بحرین، کویت و امارات نیز به دنبال این حرکت عربستان سفرای لبنان را اخراج کرده و سفیران خود را از این کشور فراخواندند. با این وجود وزیرخارجه عربستان اعلام کرد مشکل ریاض با بیروت بر سر این مسئله نیست و عربستان به دنبال شکستن هژمونی «حزب الله» در لبنان است.

انتهای پیام/

نظر شما