شناسهٔ خبر: 51140083 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: باشگاه خبرنگاران جوان | لینک خبر

نقض حقوق بشر در بحرین، سازمان ملل را به میدان آورد

به دنبال ارسال چند گزارش‌ به سازمان ملل درخصوص نقض حقوق بشر جدی در بحرین، این سازمان بازرسان خود را به بحرین اعزام خواهد کرد.

صاحب‌خبر -

به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از القدس العربی، بعد از اینکه برخی از بازرسان سازمان ملل به کمیته حقوق بشر این سازمان گزارش دادند در بحرین نقض حقوق بشر جدی اتفاق می‌افتد، سازمان ملل اعلام کرده است گروهی از بازرسان خود را به این کشور اعزام خواهد کرد. در راس این هیئت گزارشگر ویژه اعدام‌های فرا قانونی و خودسرانه و یک کارشناس مستقل در زمینه ترویج دموکراسی نیز قرار دارد.

در گزارشی که به سازمان ملل ارسال شده،  آمده است زندانیان اسیر در بند رژیم آل‌خلیفه شکنجه شده و با آن‌ها به صورت غیرانسانی رفتار می‌شود و این نقض‌های حقوق بشری در چند وقت گذشته به اوج خود رسیده است.

در اوایل سال جاری یک کارشناس حقوق بشر از مقامات بحرینی خواست تا تحقیقات بی‌طرفانه و مستقلی را در مورد اتهامات شکنجه ۳ مدافع حقوق بشر که برای مدت طولانی در زندان به سر می‌برند، انجام دهند، بعد از این بازدید او از تداوم وخامت وضعیت سلامتی آن‌ها ابراز نگرانی کرد.

در همین راستا «مری لاولر»، کارشناس حقوق بشر و گزارشگر ویژه سازمان ملل از بحرین خواست که فورا عبدالهادی الخواجه، عبدالجلیل السنکیس و ناجی فتیل که برای مدت طولانی از سوی مقامات بحرینی در بازداشت هستند و تنها درخواست آنان آزادی بیان و اجرای قوانین حقوق بشری در بحرین است را آزاد کنند.

شایان ذکر است رژیم آل‌خلیفه اعتراضات مردم این کشور را به شدیدترین حالت ممکن سرکوب کرده و اقلیت شیعه را به بهانه‌های واهی بازداشت و مورد شکنجه قرار می‌دهد.  شیخ «عیسی قاسم» رهبر شیعیان این کشور نیز در سال ۲۰۱۷ به دست نظامیان آل‌خلیفه با یورش به منزلش بازداشت دو تن از حامیان او را کشته و نزدیک به ۱۰۰ تن دیگر را زخمی کردند. رژیم آل خلیفه پس از  وخامت حال وی در زندان او را ابتدا تبعید سپس سلب تابیعت کرد.

انتهای پیام/

نظر شما