شناسهٔ خبر: 51139430 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: صدا و سیما | لینک خبر

اهانت رسانه‌های رژیم صهیونیستی به مالزی

خبرگزاری صداوسیما

خودداری دولت مالزی از صدور روادید برای ورزشکاران رژیم صهونیستی باعث عصبانیت و توهین رسانه‌های این رژیم به مقامات مالزی شد. 

صاحب‌خبر -

به گزارش پورحاجی خبرنگار سرویس بین الملل خبرگزاری صدا و سیما از کوالالامپور، خودداری دولت مالزی از صدور روادید برای ورزشکاران رژیم صهونیستی باعث عصبانیت و توهین رسانه‌های این رژیم به مقامات مالزی شد. 

<div id="video-display-embed-code_7322293"><script type="text/JavaScript" src="https://www.iribnews.ir/fa/news/play/embed/3293196/7322293?width=350&height=250"></script></div>

اظهارات:

داتو احمد فیضل. وزیر ورزش و جوانان مالزی


به گزارش نیو استریت تایمز رسانه‌های رژیم جعلی اسرائیل در پی نپذیرفتن ورزشکاران این رژیم برای شرکت در مسابقات جهانی اسکواش در مالزی، ضمن اهانت به مسئولان مالزی تلاش کردند موضع مالزی مبنی بر پایان جنایت و خشونت سازمان یافته علیه مسلمانان مظلوم فلسطین را به سطح تبعیض نژادی و یهودی ستیزی تقلیل دهند.
وزیر امورخارجه مالزی نیز در پاسخ به این توهین با انتشار بیانیه‌ای بر همبستگی و حمایت بی قید و شرط دولت و ملت مالزی از مردم مظلوم فلسطین تاکید کرد.
مسابقات جهانی اسکواش قرار بود هفته آینده با حضور ۲۶ تیم از ۱۶ تا ۲۱ آذر به مدت شش روز در مالزی برگزار شود، اما پس از اقدام دولت مالزی مبنی بر راه ندادن ورزشکاران رژیم اشغالگر قدس از سوی فدراسیون جهانی اسکواش لغو شد. وزیر ورزش و جوانان مالزی در واکنش به لغو این بازی‌ها خطاب به فدراسیون جهانی اسکواش گفت: همه دنیا می‌دانند مالزی اسرائیل را به رسمیت نمی‌شناسد و روابط دیپلماتیک هم ندارد؛ بنابر این تعجب می‌کنم فدراسیون جهانی اسکواش چگونه این موضوع را قبل از اعطای حق میزبانی مسابقات به مالزی در نظر نگرفته است.
محرومیت از حق میزبانی برای مالزی که در سال ۲۰۱۹ میلادی نیز در پی جلوگیری از ورزشکاران رژیم جعلی اسرائیل برای شرکت در مسابقات انتخابی شنای پاراالمپیک و همچنین راه ندادن ورزشکار این رژیم در سال ۲۰۱۵ میلادی در مسابقات موج سواری در جزیره لنکاوی، داستانی تکراری شده است.

نظر شما