شناسهٔ خبر: 51158535 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: صدا و سیما | لینک خبر

در همایش «پیشگامان بیت المقدس»

هنیه: مقاومت، گزینه راهبردی ماست

رئیس دفتر سیاسی حماس گفت، مقاومت، گزینه راهبردی ما است و انتفاضه مردمی و مقاومت همچنان وجود دارد و در آینده نیز وجود خواهد داشت.

صاحب‌خبر -

به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری صداوسیما به نقل از خبرگزاری آناتولی، رئیس دفتر سیاسی جنبش مقاومت اسلامی فلسطین «حماس» از عملیات سیف القدس، خروج آمریکا از افغانستان و همایش پیشگامان به عنوان سه متغیر مهم به نفع آرمان فلسطین یاد کرد.
اسماعیل هنیه در مراسم افتتاح دوازدهمین همایش «پیشگامان بیت المقدس» گفت در سطح منطقه و ملت ها، سه متغیر به نفع آرمان فلسطین رصد کرده است. او درنظر گرفتن سه اولویت را در حمایت از فلسطین خواستار شد که یکی از آن‌ها سرنگون کردن طرح عادی سازی روابط با اسرائیل است.
وی گفت: درخصوص آرمان فلسطین، منطقه و ملت ها، سه متغیر بسیار مهم ما را احاطه کرده اند و به باور من، این متغیر‌ها با قدرت در این همایش حضور دارند و آن‌ها را با رویکرد‌های مثبت و تحولات مهم، به نفع آرمان و ملتمان می‌خوانیم. اولین متغیر در چند ماه گذشته، عملیات سیف القدس (شمشیر قدس) بود که در روند نزاع با دشمن صهیونیست، تحولی مهم و فضا‌هایی ایجاد کرد که همچنان در همه جهت‌ها و مسیر‌ها طنین انداز است. زمانی که مردم از قدس، خدا و مقاومت را صدا زدند، مقاومت لبیک گفت و شمشیر را برافراشت. نبرد سیف القدس منع آمد و شد را در تل آویو تحمیل کرد و موشک‌های مقاومت به هر وجب از خاک فلسطین رسید. شمشیر قدس فقط پس از آزادسازی سراسر فلسطین و آزادسازی قدس و الاقصی در غلاف خواهد رفت و هر بار اوضاع قبل و بعد از آن یکسان نخواهد بود.

وی افزود: متغیر دوم در سطح ملت ها، خروج آمریکا پس از ۲۰ سال اشغالگری از افغانستان بود. این ناکامی آمریکا، خروج پی در پی آن را از منطقه به دنبال خواهد داشت. این امر متحدان آمریکا و در صدر همه رژیم صهیونیستی را تضعیف خواهد کرد. این متغیر باید با چشمان تیزبین و خوانش مثبت رصد و به نبرد سیف القدس و نتایج آن گره زده شود. آمریکا دیگر پلیس جهان نیست و نمی‌تواند استبداد خود را به ملت‌های زنده و هوشیار عرب تحمیل کند. خورشید ملت‌ها هرگز غروب نمی‌کند.

هنیه گفت: اما متغیر سوم همایش پیشگامان است که متغیری مهم است، زیرا قدرت‌های متخاصم تلاش می‌کنند منطقه را به نفع دشمنان ملت‌ها مهندسی کنند و هوشیاری، تفکر و وجدان این ملت‌ها را از بین ببرند. در سایه تلاش‌ها برای نفوذ سیاسی، امنیتی، نظامی، فکری و اقتصادی و تلاش برای به زانو درآوردن ملت‌ها و منطقه، این همایش امروز به منزله شنا کردن خلاف جهت آب و با جریان اصالت، قدس، الاقصی، فلسطین و جریان مقاومت است.

هنیه تصریح کرد: در این همایش چهره‌هایی حضور دارند که ما را به جایگاه عزت، کرامت و همکاری در پروژه آزادسازی قدس و الاقصی هدایت می‌کنند. این متغیر‌ها که فقط در چند ماه رخ داده است، ماهیت تغییردهنده دارند و ما را از یک مرحله به مرحله‌ای دیگر می‌برند... برهمین اساس به سه اولویت اشاره می‌کنم. اولویت اول بالابردن دوباره شأن قدس است، زیرا قدس محور درگیری‌ها و جرقه انقلاب‌ها و انتفاضه‌ها در صد سال اخیر بوده است. قدس امروز واقعا در خطر است. تدوین چشم انداز و برنامه‌ای یکپارچه برای آزادسازی قدس و الاقصی ضروری است و فقط مقابله با پروژه‌های اشغالگران کافی نیست.

وی افزود: اولویت دوم حمایت از مقاومت است. به شما اطمینان خاطر می‌دهم که مقاومت در فلسطین خیر است و همچنان به افزایش نیرو و کسب دستاورد‌ها و توانمندی‌ها ادامه می‌دهد. مقاومت، گزینه راهبردی ما است و انتفاضه مردمی و مقاومت از هر نوع آن که همیشه وجود داشته است، همچنان وجود دارد و در آینده نیز وجود خواهد داشت. اولویت سوم نابود کردن عادی سازی روابط است. لازم است برای این امر که عنوان ائتلاف نظامی و امنیتی با برخی دولت‌های عربی پیدا کرده است، برنامه‌ای یکپارچه ترسیم کنیم. برخی به سمت این رژیم می‌روند و معتقدند بقای آن‌ها در ائتلاف با آن است. عادی سازی روابط، این دولت‌ها را ضعیف‌تر خواهد کرد و هرگز دشمن را توانمندتر نخواهد کرد، زیرا ملت‌های ما بیدارند. در شرایط کنونی عادی سازی روابط هرگز مجاز نیست. نباید فقط با عادی سازی روابط مقابله کرد بلکه باید آن را نابود کرد. نباید اجازه دهیم این رژیم به پیکره ملت‌ها نفوذ کند. نباید از آن علیه این کشور یا آن کشور استفاده یا به آن اشاره ضمنی شود.‌ ای هم میهنان ما که در تبعید هستید! به سرزمین و خانه هایتان بازخواهید گشت.
این همایش سه روزه با شعار «پیشگامان قدس شمشیر بر دوش دارند» , با حضور حدود ۴۰۰ نفر از حدود ۴۰ کشور در شهر استانبول در حال برگزاری است.

نظر شما