شناسهٔ خبر: 51134954 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: تسنیم | لینک خبر

وزش باد شدید سیستان و بلوچستان را فرا می‌گیرد

گروه استان‌ها - مدیرکل هواشناسی استان سیستان و بلوچستان با اشاره به صدور هشدار زرد این اداره‌کل، گفت: سامانه‌ای جوی که به صورت وزش باد نسبتاً شدید و گاهی شدید است فعالیت خود را از صبح فردا شروع می‌کند و تا پایان روز جمعه نیز ادامه خواهد داشت.

صاحب‌خبر -

محسن حیدری در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در زاهدان با اشاره به صدور هشدار زرد هواشناسی سیستان و بلوچستان برای روزهای پایانی هفته، اظهار داشت: بر اساس بررسی آخرین تصاویر ماهواره و نقشه‌های پیش‌یابی سامانه‌ای جوی که به صورت وزش باد نسبتاً شدید و گاهی شدید است فعالیت خود را از صبح فردا شروع می‌کند و تا پایان روز جمعه نیز ادامه خواهد داشت.

مدیرکل هواشناسی استان سیستان و بلوچستان با اشاره به اینکه فعالیت این سامانه در مناطق مرکزی و جنوب استان از سمت جنوب غرب خواهد بود، ادامه داد:  منطقه اثر این مخاطره در روز پنجشنبه غرب زاهدان و شهر نصرت آباد خواهد بود و در روز جمعه شهرهای زاهدان، خاش، تفتان، میرجاوه، سراوان، سیب و‌ سوران، مهرستان، گلشن و شمال بزمان را در بر خواهد گرفت.

وی خاطرنشان کرد: با توجه به احتمال خیزش گرد و خاک و کاهش دید به ویژه در محور نصرت آباد- بم و بزمان- بم و احتمال سقوط اشیا از ساختمان‌های در حال ساخت، توصیه می‌شود ترددهای جاده‌ای در مناطق ذکر شده با احتیاط انجام شود؛ همچنین از تردد در مجاورت ساختمان‌های نیمه کاره و درختان کهنسال نیز پرهیز شود.

حیدری گفت: جمعه شب و صبح شنبه در پی وزش باد متوسط شمالی و کاهش نسبی 4 تا 6 درجه‌ای دما در نیمه شمالی استان رخ خواهد داد. فردا در سطح استان افزایش ابر خواهیم داشت و جمعه بعد از ظهر و شب نیز در نواحی شمالی و نوار غربی شرایط برای بارش پراکنده باران مهیا است.

انتهای پیام/392/ش

نظر شما