شناسهٔ خبر: 67318669 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: مهر | لینک خبر

استاندار ایلام:

۶۸۰ میلیارد تومان برای زیرساخت های اربعین در ایلام هزینه می شود

ایلام-استاندار ایلام گفت: ۶۸۰ میلیارد تومان برای زیرساخت های اربعین در ایلام هزینه می شود.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار مهر، حسن بهرام نیا عصر شنبه در جلسه ستاد انتخابات استان ضمن گرامی‌داشت یاد و خاطره شهید جمهور و همراهان ایشان، شهدا و سه هزار شهید استان، گفت: در آستانه چهلمین روز شهیدجمهور و همراهان ایشان هستیم.

بهرام‌نیا افزود: خدمات شهیدجمهور موجب شد که قلب و دل مردم ایران مجذوب این شخصیت وارسته شود بنابراین ضرورت دارد از طریق صدا و سیما، مراسم اربعین شهدای خدمت بسیار شایسته، اطلاع‌رسانی و با همکاری فرمانداران و ائمه جمعه مجلس بزرگ‌داشت و مراسم سوگواری شهدای خدمت هم‌زمان با سراسر کشور به‌صورت باشکوه و متناسب با تراز شهدا برگزار شود.

نماینده عالی دولت در استان ایلام با اشاره به توسعه میدان نفتی چنگوله، یادآورشد: طرح توسعه میدان نفتی چنگوله از طرح‌های مصوب سفر «رئیس‌جمهور شهید» به استان ایلام به شمار می‌رود و با اهتمام شهید جمهور محقق شد که توسعه آن نقش مهمی در رونق اقتصادی و اشتغال‌زایی در استان دارد، کار قرارداد توسعه میدان نفتی چنگوله از آبان‌ماه ۱۴۰۲ با پیگیری مسئولین استان شروع شده بود و لازم است از نمایندگان سابق استان که برای آغاز عملیات اجرایی این میدان نفتی تلاش کردند قدردانی می‌کنم. هم‌چنین از نمایندگان استان که در مراسم انعقاد قرارداد حضور داشتند نیز قدردانی می‌شود.

وی با قدردانی از اصحاب رسانه، صدا و سیمای مرکز استان ایلام، گفت: صدا و سیما و رسانه‌ها خدمات شهیدجمهور در استان در حوزه‌های زیرساختی، درمانی و بهداشتی را به‌خوبی منعکس کردند که این خدمات در شبکه‌های ملی هم انعکاس داده شد.

وی با بیان این‌که توجه دولت سیزدهم به بحث اربعین بی‌بدیل بود و اربعین یک موهبت بزرگ برای استان ایلام است، ادامه داد: حدود ۱۰ هزار میلیارد تومان از ابتدای دولت سیزدهم برای پروژه‌های زیرساختی اربعین در استان ایلام هزینه شده است که از این میزان ۸ هزار و ۵۰۰ میلیارد تومان مربوط به راه‌های منتهی به مهران و یک هزار و ۵۰۰ میلیارد تومان مربوط به ساخت مجتمع‌های خدماتی، رفاهی و بهداشتی و دیگر حوزه‌هاست.

استاندار ایلام با اشاره به اعتبارات سازمان شهرداری‌ها و دهیاری‌های کشور به شهرداری استان، گفت: سال گذشته از طریق سازمان شهرداری‌ها و دهیاری‌های کشور و از محل اربعین، بیش از ۵۰۰ میلیارد تومان برای تکمیل زیرساخت‌های استان از جمله بهسازی معابر، احداث کارخانه یخ و احداث سرویس بهداشتی، تکمیل سایه‌بان، ساخت مجتمع بین‌راهی و… اختصاص یافت و هزینه شد.

بهرام‌نیا بیان داشت: ۶۸۰ میلیارد تومان تا آخر هفته به حساب شهرداری‌های استان واریز می‌شود که ضرورت دارد شهرداران بلادرنگ عملیات اجرایی زیرساخت‌ها را آغاز کنند و فرمانداران و دفتر فنی استانداری در این خصوص نظارت دقیق داشته باشند.

ی با بیان این‌که مقرر شده بود که قبل از اربعین پروژه‌هایی نظیر سامانه گرمسیری و تونل کبیرکوه و چندین پروژه دیگر از جمله تصفیه‌خانه ایوان و سالن فرودگاه و ان‌جی‌ال و کاغذ سنگی و.... به بهره‌برداری برسند، گفت: مشیت الهی بر این بود که رییس‌جمهور و خدمت‌گذار مردم به فیض شهادت نایل شود و در آیین افتتاح این پروژه‌ها حضور نداشته باشد.

استاندار ایلام اضافه کرد: مصوبات دور دوم سفر رییس‌جمهور از نظر ریالی، ۱۱ برابر مصوبات دور اول بود.

نظر شما