شناسهٔ خبر: 51133366 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: خبرآنلاین | لینک خبر

بازرس کل قضایی استان قزوین:

حفظ امر به معروف و نهی از منکر از رسالت‌های مهم سازمان بازرسی است

بازرس کل قضایی استان قزوین در نشستی که با حضور دبیر ستاد امر به معروف استان قزوین در بازرسی کل استان قزوین تشکیل شد، بر ضرورت حفظ و احیاء فریضتین در دستگاه های اداری استان تاکید کرد.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین از قزوین؛ حجت الاسلام بحری دبیر ستاد امر به معروف و نهی از منکر استان قزوین با حضور در بازرسی کل استان قزوین با بازرس کل قضایی استان قزوین دیدار و گفتگو کرد.

بازرس کل قضایی استان قزوین در این دیدار، امر به معروف و نهی از منکر را از فریضه های بزرگ و تاثیر گذار در امر مبارزه با فساد عنوان کرد و گفت: ترویج گفتمان امر به معروف و نهی از منکر و مهمتر از آن عمل به این دو فریضه در سطح جامعه به خصوص در فضای ادارات و نهاد های عمومی در پیشگیری از مفاسد اداری و اقتصادی ضروری و بسیار موثر خواهد بود.

آقاعلیخانی افزود: سازمان بازرسی همواره به عنوان یکی از مهم ترین نهادهای قانونی حامی امر به معروف و نهی از منکر بوده که به نوعی وظایف این سازمان از مصادیق امر به معروف و نهی از منکر در بخش حقوق عامه و ادارات به شمار می آید.

وی خاطرنشان کرد: سازمان بازرسی از ظرفیت نهادهای عمومی، سازمان های مردم نهاد و رسانه ها که بسیار می توانند در امر مبارزه با فساد موثر واقع شوند، استقبال می کند. 

حجت الاسلام بحری، دبیر ستاد امر به معروف و نهی از منکر استان قزوین نیز در این نشست با ارائه گزارشی از روند تصویب قانون حمایت از آمران به معروف و ناهیان از منکر و برنامه های ستاد بیان کرد: با توجه به محدودیت های منابع در اختیار دستگاه های نظارتی، ستاد امر به معروف و نهی از منکر استان آمادگی دارد تا از طریق سازماندهی تشکل های مردمی و هم افزایی های سازمانی، در چارچوب قوانین و مقررات، با بازرسی کل همکاری کند. 

دبیر ستاد امر به معروف و نهی از منکر استان با تاکید بر ضرورت رعایت قوانین و مقررات توسط کارکنان و مسئولان دستگاه های اجرایی، ادامه داد: بهره گیری از ظرفیت مطالبه گری مردمی در مبارزه بافساد امری اجتناب ناپذیر و مورد توجه این ستاد است.

در پایان جلسه مذکور مقرر شد از طریق بررسی کارشناسی ظرفیت های قانونی بازرسی کل و ستاد امر به معروف و نهی از منکر استان، همکاری های دوجانبه و روابط بین دو نهاد توسعه یابد.

46

برچسب‌ها:

نظر شما