شناسهٔ خبر: 45725198 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: خبرآنلاین | لینک خبر

حجت الاسلام انصاری نیا گفت،

امر به معروف و نهی از منکر بعنوان یک وظیفه همگانی در جامعه مطرح است

برگزاری سومین جلسه شورای امر به معروف و نهی از منکر اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان سمنان با حضور حضرت حجه الاسلام و المسلمین محسن انصاری نیا دبیر ستاد امر به معروف و نهی از منکر استان سمنان درسالن شهید نقاشیان این اداره کل برگزار شد.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین استان سمنان این جلسه با حضور حضرت حجه الاسلام و المسلمین محسن انصاری نیا دبیر ستاد امر به معروف و نهی از منکر استان سمنان ، همراهان ایشان از ستاد احیاء امر به معروف و نهی از منکر استان و جعفر مرادی حقیقی مدیرکل، اعضای شورا تشکیل و در پایان احکام رئیس و دبیر ستاد امر به معروف و نهی از منکراداره کل تقدیم شد.
حجت الاسلام و المسلمین محسن انصاری نیا اظهار داشت: امر به معروف و نهی از منکر دو فریضه مهم و دینی هستند که بدون نیاز به ابلاغ و حکم بعنوان یک وظیفه همگانی مطرح هستند و هرکس در هر جایگاهی باید این وظیفه را با رعایت شرایط و به نحو شایسته به انجام برساند.
وی با بیان اینکه خداوند بهترین مردم را کسانی می داند که این وظیفه را به خوبی به انجام می رسانند انصاری نیا افزود: اگر چه این دو فریضه به دست فراموشی سپرده شده است ولی همچنان بعنوان یک وظیفه همگانی مطرح است.انجام فریضه امر به معروف و نهی از منکر نتایج بی شمار و مثبت فردی و اجتماعی در پی خواهد داشت .
وی با بیان اینکه امر به معروف و نهی از منکر در هر کجا و در هر شرایطی بصورت متفاوت انجام می شود افزود: در درجه اول باید مصادیق معروف و منکر را در محیط های مختلف شناسایی کرد. وشناسایی این مصادیق نیازمند آموزش است و احیاء امر به معروف و نهی از منکر ضروری است.
دبیر ستاد امر به معروف و نهی از منکر استان نیز در ادامه این جلسه، با بیان احادیثی از معصومین (ع) اظهار داشت: به واسطه انجام فریضه امر به معروف و نهی از منکر است که سایر واجبات نیز بخوبی انجام می شود.
وی گفت: نقش ستاد حمایتی و راهبردی است و جهت گیری جدید در ستاد مطالبه گری از مسئولین و تشکیل تشکل گروه های جهادی و نگاه ستاد نگاه انگیزشی ست و امر به معروف و نهی از منکر فریضه الهی است و رسالت ما در ستاد احیاء امر به معروف و نهی از منکر است.  
حجت الاسلام و المسلمین محسن انصاری نیا در ادامه جلسه اظهار داشت : قانون حمایت از آمران به معروف و ناهیان ازمنکربه استناد ماده ۲۴قانون حمایت از آمران به معروف و ناهیان ازمنکربه پیوست دستورالعمل اجرایی در سال۹۴به تصویب اعضای ستاد رسید وبه استانها ابلاغ شد. 
دبیر ستاد امر به معروف و نهی از منکر استان در پایان عنوان کرد: تشکیل ۱۶گروه های امر به معروف و نهی ازمنکرتخصصی (اجتماعی- فرهنگی - اداری –کارگری- اقتصادی-گردشگری- بهداشت و درمان- مبارزه با فساد- تعلیم و تربیت - محیط زیست – تفریحات سالم و ورزش- مسئولین- عفاف و حجاب – مهندسی- حقوقی- هنر ورسانه در دستورکار ستاد استان قرار داردتا با مشارکت مردم ، مسئولین و اعضائ شورای دستگاههای اجرایی قابلیت اجراداشته باشد.
جعفر مرادی حقیقی مدیر کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان سمنان در جلسه شورای امر به معروف و نهی از منکر اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان سمنان ضمن تشکر از فعالیت های ستاد احیا امر به معروف و نهی از منکر استان رعایت فریضه دینی امر به معروف و نهی از منکر در جامعه را یک وظیفه عمومی و همگانی دانست.وی بیان کردند که همه ما در هر جایگاهی قرار داریم باید نسبت به اجرایی کردن این مهم جدیت ویژه‌ای داشته باشیم.
وی ترویج فرهنگ امر به معروف و نهی از منکر رابر همه واجب و احیای آن را در جامعه از ضروریات این فریضه الهی عنوان کرد. 
جعفر مرادی حقیقی با بیان اینکه
 فرهنگ امر به معروف و نهی از منکر در جامعه باید فرهنگ سازی شود، افزود: فرهنگ سازی امر به معروف و نهی از منکر در سطح جامعه وظیفه همگانی است و وظیفه شرعی همه ما هست که در اجرای هر چه بهتر و کامل تر این فریضه دینی سهیم باشیم.وی در ادامه گفت: افتخار من این است خادم رزمندگان ، جانبازان و فرزندان شهید ، خواهران و برادران شهدادر این اداره کل هستم و ما می توانیم به معروفات بپردازیم چرا که کارزیادی به جهت شغل در این اداره کل داریم و معروفات دائما تکرار شدنی است. 
ابوالفضل صیادجو دبیر شورای امر به معروف و نهی از منکر اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان سمنان در این جلسه گزارشی از تشکیل منظم جلسات شورای امر به معروف و نهی از منکردر هر فصل سال ، آموزش امر به معروف و نهی از منکر برای کارکنان، نشست های اعتقادی و معنوی برای کارکنان، برگزاری کارگاه با محوریت امر به معروف و نهی از منکر، برگزاری مسابقات فرهنگی ویژه کارکنان و خانواده، تشکیل گروه های یاوران معروف ، تبلیغات محیطی،ارسال پیامک تبلیغی و ترویجی، تجلیل از کارکنان تاثیر گذار در فعالیتهای فرهنگی و دینی را از برنامه هایی عنوان کرد که برای ارتقاء هرچه بیشترجایگاه امر به معروف و نهی از منکر در اداره کل و ادارت تابعه شهرستانها موثرند.
گفتنی است در پایان این جلسه احکام رئیس جعفر مرادی حقیقی و دبیر ابوالفضل صیادجو شورای امربه‌معروف و نهی از منکر اداره کل اهدا گردید.

برچسب‌ها:

نظر شما