شناسهٔ خبر: 51131269 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: رکنا | لینک خبر

دبیرکل مجمع جهانی تقریب مذاهب:

وجود اقوام و مذاهب مختلف در ایران اسلامی فرصت است

رکنا: دبیر کل مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی گفت: اقوام و مذاهب مختلف در کشورفرصتی برای پیشبرد اهداف نظام در عرصه بین‌الملل است.

صاحب‌خبر -

به گزارش رکنا از کردستان؛ حجت‌الاسلام والمسلمین حمید شهریاری دبیرکل مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی صبح امروز در بدو ورود به سنندج،در گلزار شهدای این شهر حضور یافت و با ذکر فاتحه و نثار گل به مقام شامخ شهدای استان کردستان ادای احترام کرد.

وی با گرامیداشت یاد و خاطره شهدای انقلاب اسلامی به ویژه بیش از5400 شهید خطه کردستان اظهار داشت:امروز فضیلت زنده نگهداشتن یاد شهدا کمتر از شهادت نیست و باید این راه با افتخار ادامه داشته باشد.

دبیرکل مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی به تشریح اهداف سفر سه روزه خود به استان کردستان پرداخت و افزود:اعلام و تقویت وحدت، اخوت و برادری میان برادران و خواهران شیعه و سنی، مهمترین هدفی است که در این سفر دنبال می‌شود.

وی توسعه تعامل وهمکاری مجمع جهانی تقریب مذاهب با علمای اهل‌سنت و بررسی اقدامات انجام شده برای طلاب و مردم استان را از دیگر اهداف سفر خود خواند و گفت:در این سفر با طلاب، روحانیون و شخصیت‌های برجسته کردستان دیدار خواهم کرد.

شهریاری با بیان اینکه اقوام و مذاهب مختلف در کشور فرصتی برای پیشبرد اهداف نظام در عرصه بین‌الملل دانست و تصریح کرد:ایران کشوری با اقوام و فرهنگ‌های متنوع است و همین تنوع همراه با حفظ هویت ملی، ظرفیتی برای تقویتانسجام و وحدت بین مردم است.

دبیرکل مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی استفاده از ظرفیت تمامی اقوام و مذاهب ایرانی برای تقویت وحدت و انسجام و پیشبرد سیاست‌های نظام را ضروری دانست و اظهار کرد:امروز وحدت بین اهل تشیع و اهل‌سنت در ایران به‌ویژه در استان کردستان زبانزد خاص و عام است و این موفقیت با تدابیر حکیمانه رهبر معظم انقلاب محقق شده و امیدواریم همه مسلمانان منطقه و جهان با الهام از وحدت حاکم در ایران نسبت به تقویت اتحاد و همبستگی خوددر مقابل با دشمنان اسلام همت کنند.

غباروبی گلزار شهدا، بازدید از دانشگاه مذاهب اسلامی ونشست با مسئولان و دانشجویان؛ همایش طلاب، روحانیون و نخبگان حوزوی و دانشگاهی و بانوان فرهیخته؛ دیدار با خانواده شهید ماموستا برهان عالی و سیدصلاح‌الدین حسامی؛ دیدار و گفت‌وگو با فرهیختگان علمی، فرهنگی، آموزشی و مدیران کل؛ شرکت در شورای فرهنگ عمومی کردستان؛دیدار با خانواده شهید ماموستا شیخ‌الاسلام؛ شرکت در شورای فرهنگی شهرستان سقز و بانه، دیدار با ماموستا خدایی امام جمعه بانه، تجلیل از خانواده شهدا و حضور در برنامه زنده تلویزیونی از جمله برنامه‌های پیش‌بینی شده دو روز نخستاین سفر است.

دیدار با خانواده ماموستایان مرحوم مصطفی مصطفوی، سیدحسام‌الدین مجتهدی و سیدمحمد حسینی، حضور در نماز جمعه سنندج و سخنرانی قبل از خطبه، بازدید از کتابخانه امام خامنه‌ای، نشست خبری با اصحاب رسانه، نشست با فرماندار و طلاب و روحانیون کامیاران، بازدید از مدرسه علوم دینی امام باقر(ع) و دیدار با طلاب و مدرسان از دیگر برنامه‌های سومین روز سفر دبیرکل مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی به کردستان خواهد بود.

 

عبدالحکیمی/ کردستان

 

اخبار وبگردی را در اینجا بخوانید:

  • فوری / صدای انفجار در آسمان نطنز

    فوری / صدای انفجار در آسمان نطنز

آیا این خبر مفید بود؟
0 0

نظر شما