شناسهٔ خبر: 51124684 - سرویس فرهنگی
نسخه قابل چاپ منبع: شبستان | لینک خبر

دبیرکل مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی:

حس اخوت و برادری بین برادران شیعه و سنی توسعه یابد

دبیرکل مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی گفت: باید حس اخوت و برادری را بین برادران شیعه و سنی در کشور توسعه دهیم.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری شبستان در کردستان، حجت‌الاسلام والمسلمین حمید شهریاری، دبیرکل مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی، ۱۰ آذرماه با حضور در  کردستان بر سر مزار شهدای سنندج حضور یافت.

 

 

وی پس از غبارروبی و عطراغشانی مزار شهدا، در جمع خبرنگاران اظهار کرد: ملاقات با علما و روحانیون استان کردستان برای ابراز اخوت و برادری و اعتصام به حبل الهی، توسعه و همدلی و همکاری با علمای اهل سنت استان و بازبینی و بازرسی کارهایی که در استان برای طلاب کردستان انجام شده است، از اهداف سفر وی به استان است.

 

 

دبیرکل مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی اعلام کرد: کشور ما کشور چند قومیتی است که ضمن حفظ هویت خود هویت ملی را نیز حفظ خواهند کرد.گ و همزیستی امنی را خواهند داشت.

 

 

حجت‌الاسلام شهریاری اضافه کرد: باید حس اخوت و برادری را بین برادران شیعه و سنی در کشور  توسعه دهیم.
 

حجت‌الاسلام والمسلمین حمید شهریاری، دبیرکل مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی، ۱۰ آذرماه، به منظور دیدار با با طلاب، روحانیون و شخصیت‌های برجسته کردستان، غباروبی گلزار شهدا، بازدید از دانشگاه مذاهب اسلامی و نشست با مسئولان و دانشجویان، دیدار با نماینده ولی‌فقیه در استان کردستان، دیدار با خانواده شهید ماموستا برهان عالی و سیدصلاح‌الدین حسامی و دیدار و گفتگو با فرهیختگان علمی، فرهنگی، آموزشی و مدیران کل به استان سفر کرده است.

 

 

دبیرکل مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی سه روز در استان کردستان حضور دارند و دیداری با علمای شهرستان‌های سقز و بانه نیز خواهند داشت.

 

 

 

 

 

 

 

پایان پیام/713

نظر شما