شناسهٔ خبر: 51129724 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

عضور شورای شهر تهران:

ایمنی بازار گل شهید محلاتی مناسب نیست

تهران- ایرنا-رئیس کمیسیون عمران و حمل و نقل شورای اسلامی شهر تهران، با بیان اینکه ایمن‌سازی و ساماندهی بازار گل و گیاه شهید محلاتی مناسب نیست بر ضرورت رسیدگی به حل این معضل از سوی شهرداری تهران تاکید کرد.

صاحب‌خبر -

۲۲ شهریور سال جاری آتش‌سوزی در بازار گل رخ داد که با حضور به موقع و اقدام سریع آتش‌نشانان این آتش‌سوزی به فاجعه تبدیل نشد. 

به گزارش روز چهارشنبه ایرنا به نقل از روابط عمومی شورای شهر تهران سید جعفر تشکری هاشمی با همراهی محمد امین سالاری پور شهردار منطقه ۱۴ در بازدید میدانی از بازار گل و گیاه شهید محلاتی افزود: تراکم بالای جمعیت در این بازار و نبود ایمنی کافی، علاوه بر بروز مسائل و مشکلات موجود، می‌تواند منجر به وقوع حوادث غیرمترقبه در این مجموعه شود.

وی با تأکید بر اینکه رفع مشکلات بازار گل و گیاه شهید محلاتی تهران تنها بر عهده شهرداری نیست، ادامه داد: دستگاه قضایی، دولت و کمیسیون ماده پنج باید با مدیریت شهری در حل مسائل و مشکلات این بازار همکاری کنند و به این منظور، در ابتدا باید مسائل قانونی و مشکلات حقوقی مستأجران و کسبه شاغل در آن با پیگیری مستمر شهرداری منطقه ۱۴ حل و فصل شود. 

تشکری هاشمی با اعلام اینکه مسائل و مشکلات بازار گل و گیاه شهید محلاتی سال‌هاست که مورد رسیدگی جدی قرار نگرفته است، اذعان داشت: شهرداری منطقه ۱۴، گزارشی از آخرین وضعیت این بازار تهیه و به شورای اسلامی شهر تهران ارائه دهد تا موضوع در کمیسیون‌های تخصصی، مورد بررسی قرار بگیرد و اقدامات لازم برای رسیدگی به آن در نظر گرفته شود.

رئیس کمیسیون عمران و حمل و نقل شورای اسلامی شهر تهران یادآور شد: فقدان ایمنی، نبود سازه مناسب، تراکم بالای جمعیت، مسائل اجتماعی و فرهنگی و مباحث حقوقی در زمینه مالکیت از جمله مشکلات قدیمی این بازار گل است. 

تشکری هاشمی با اشاره به وضعیت نابسامان ترافیک درب ورودی بازار گل و گیاه شهید محلاتی بیان کرد: تراکم ترافیک در اطراف ورودی این بازار و وضعیت آشفته و نامنظم پارک خودروها در این محل، چهره منطقه را برهم زده به طوریکه کسبه نیز نسبت به اختلال و بی‌نظمی ترافیک در محدوده مذکور گلایه‌ دارند، باید مشکلات ترافیکی این محدوده به صورت کارشناسی مورد بررسی قرار گرفته و رفع شود.

وی با بیان اینکه فضای همکاری و تعامل موثری بین دولت و مدیریت شهری تهران وجود دارد خاطر نشان کرد: این تعامل می‌تواند برای حل مشکلات قانونی بازار گل و گیاه شهید محلاتی مورد استفاده قرارگیرد. 

تشکری هاشمی یادآور شد: پس از حل و فصل معضل مالکیت این بازار، کسبه نیز باید در زمینه‌ دریافت استانداردهای لازم، ساخت و ساز اصولی و ایمن‌سازی محل کسب خود، همکاری لازم را داشته باشند و در شورای شهر تلاش می کنیم تا مسائل و مشکلات بازار گل و گیاه شهید محلاتی را با اقدامات کارشناسی برطرف شود.

نظر شما