شناسهٔ خبر: 51132228 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: رکنا | لینک خبر

رییس کمیسیون عمران و حمل و نقل شورای اسلامی شهر تهران تأکید کرد:

لزوم ایمن‌سازی و ساماندهی بازار گل و گیاه شهید محلاتی

رییس کمیسیون عمران و حمل و نقل شورای اسلامی شهر تهران در بازدید از بازار گل و گیاه شهید محلاتی گفت: تراکم بالای جمعیت در این بازار و نبود ایمنی کافی، علاوه بر بروز مسائل و مشکلات موجود، می‌تواند منجر به وقوع حوادث غیر مترقبه در این مجموعه شود.

صاحب‌خبر -

به گزارش رکنا، «سید جعفر تشکری هاشمی» با همراهی «محمد امین سالاری پور» شهردار منطقه ۱۴ در بازدید میدانی از بازار گل و گیاه شهید محلاتی ضمن گفت‌و‌گو با کسبه و مراجعه‌کنندگان، از نزدیک در جریان مسائل و مشکلات این بازار قرار گرفت.

رئیس کمیسیون عمران و حمل و‌ نقل شورای اسلامی شهر تهران با اعلام اینکه مسائل و مشکلات بازار گل و گیاه شهید محلاتی سال‌هاست که مورد رسیدگی جدی قرار نگرفته است، با استناد به فرمایشات مقام معظم رهبری (مدظله‌العالی) مبنی بر اینکه فرصت چهار سال خدمت به سرعت تمام می‌شود و نباید گذاشت حتی یک ساعت از این فرصت که متعلق به مردم و اسلام است، هدر برود. تأکید کرد: فقدان ایمنی و نبود سازه مناسب در بازار که امکان فرو ریختن آن وجود دارد، تراکم بالای جمعیت، مسائل اجتماعی و فرهنگی و مباحث حقوقی در زمینه مالکیت از جمله مشکلات قدیمی و‌ کهنه ی این بازار گل است .

تشکری هاشمی با اشاره به وضعیت نابسامان ترافیک درب ورودی بازار گل و گیاه شهید محلاتی، اظهار کرد: تراکم ترافیک در اطراف ورودی این بازار و وضعیت آشفته و نامنظم پارک خودرو‌ها در این محل، چهره منطقه را برهم زده بطوریکه کسبه نیز نسبت به اختلال و بی‌نظمی ترافیک در محدوده مذکور گلایه‌ دارند، از این جهت که رسیدگی به مشکلات ترافیکی این محدوده  باید به صورت کارشناسی مورد بررسی قرار گرفته و مرتفع شود.

رییس کمیسیون عمران و حمل و نقل شورای اسلامی شهر تهران با تأکید بر اینکه رفع مشکلات  بازار گل و گیاه شهید محلاتی تهران تنها بر عهده شهرداری نیست گفت: دستگاه قضایی، دولت و کمیسیون ماده 5 باید با مدیریت شهری در حل مسائل و مشکلات این بازار همکاری نمایند و به این منظور، در ابتدا باید مسائل قانونی و مشکلات حقوقی مستأجران و کسبه شاغل در آن با پیگیری مستمر شهرداری منطقه ۱۴ حل و فصل شود.

تشکری هاشمی پیشنهاد کرد:  شهرداری منطقه ۱۴، گزارشی از آخرین وضعیت این بازار و مسائل و مشکلات آن تهیه نماید  و به شورای اسلامی شهر تهران ارائه دهد تا موضوع در کمیسیون‌های تخصصی، مورد بررسی قرار گرفته و اقدامات لازم در مورد رسیدگی به آن صورت گیرد.

وی با اشاره به اینکه ایمنی این بازار به هیچ عنوان مناسب نیست بر ضرورت رسیدگی عاجل به حل این معضل از سوی شهرداری تهران هم تاکید کرد و اظهار داشت: امروز فضای همکاری و تعامل موثری بین دولت و مدیریت شهری تهران وجود دارد و این ظرفیت می‌تواند برای حل مشکلات قانونی بازار گل و گیاه شهید محلاتی مورد استفاده قرار‌گیرد.

تشکری هاشمی در ادامه یادآور شد:  پس از حل و فصل معضل مالکیت این بازار، کسبه نیز باید در زمینه‌ دریافت استانداردهای لازم، ساخت و ساز اصولی و ایمن‌سازی محل کسب خود، همراهی و همکاری لازم را داشته باشند ما نیز در شورای شهر تلاش خواهیم کرد تا مسائل و مشکلات بازار گل و گیاه شهید محلاتی را با اقدامات کارشناسی برطرف کنیم.

اخبار وبگردی را در اینجا بخوانید:

  • فوری / صدای انفجار در آسمان نطنز

    فوری / صدای انفجار در آسمان نطنز

آیا این خبر مفید بود؟
0 0

نظر شما