شناسهٔ خبر: 51127015 - سرویس علمی-فناوری
نسخه قابل چاپ منبع: جماران | لینک خبر

جی پلاس

صداوسیما، مظلوم پر جرم جنجال تبلیغات محیطی!

در شرایطی که دعوای شکل گرفته بر سر تبلیغات محیطی ورزشگاه آزادی قصد سرد شدن ندارد و هر یک از دو نهاد مربوط دیگری را مقصر قلمداد می کنند، کمتر کسی به نقش فراموش شده صداوسیما اشاره می کند! 

صاحب‌خبر -

گروه ورزشی جی پلاس؛ فاجعه فوتبالی رقم خورده پیش از دیدار تیم های پرسپولیس و نفت مسجدسلیمان که باعث تاخیر 30 دقیقه ای در آغاز مسابقه شد دلایل گوناگونی دارد.

 

بازداشت عضو جنجالی فدراسیون فوتبال بعد از جشن تولدش!

 

پس از این که سازمان توسعه و تجهیز اماکن ورزشی که زیرمجموعه وزارت ورزش است، با دستور مستقیم وزیر ورزش کوتاه آمد تا بازی پرسپولیس و نفت مسجد سلیمان با تبلیغات محیطی برگزار شود، به نظر می رسید که این مساله هرچه زودتر با تعامل سازمان های دست اندرکار حل شود، اما هر یک از دو نهاد با محق دانستن خود طرف مقابل را مقصر قلمداد می کند.

سازمان توسعه و تجهیز به عنوان متولی نگهداری اماکن ورزشی معتقد است که هزینه تبلیغات محیطی ورزشگاه باید پرداخت شود. سازمان لیگ هم در سوی مقابل معتقد است افزایش ۱۰ برابری قیمت اجاره ورزشگاه منطقی نیست. 

 

گابریل کالدرون کابوس دراگان اسکوچیچ !+ عکس

 

نگاهی منطقی به داستان نشان می دهد که هر دو طرف به نوعی حق دارند و این وسط مشکل از جای دیگری است که به آن توجه نمی شود. برنامه فوتبال برتر که رقابت های لیگ برتر را پخش می کند با نگاهی به حق به جانب به شکلی هر دو طرف دعوا را مقصر قلمداد کرد که انگار نه انگار این مشکل از خود صداوسیماست.

در شرایطی که حق پخش تلویزیونی به باشگاه ها داده نمی شود، چگونه از انتظار می رود یک تیم برای هر بازی نزدیک به 1.5 میلیارد تومان هزینه کند. به عبارت دیگر در فوتبالی که درآمد اصلی اش یعنی حق پخش تلویزیونی داده نمی شود، یک تیم چه طور و از کدام منبع باید بیش از 20 میلیارد تومان برای بازی های خانگی اش در یک فصل هزینه کند؟

 

تاییدیه کونسیسائو به نظر اسکوچیچ؛ مهدی طارمی علیه سرمربی پورتو توییت می زند؟

 

از سوی دیگر سازمان توسعه و تجهیز هم حق دارد، چرا که انجام بازی های متوالی در ورزشگاه آزادی، باعث فرسودگی ویترین فوتبال ایران می شود و زمانی که تبلیغات محیطی درآمد چنانی برای فوتبال دارد، چرا نباید بخشی از این درآمد به این نهاد برسد.

اگر صداوسیما به وظیفه نرمال و معمول خودش (که در تمام دنیا جاافتاده و رایج است)، عمل کند، دعوای بین سازمان لیگ و سازمان تجهیز به راحتی حل می شود. کافیست صداوسیما یک سوم و یا حتی یک دهم حق پخش تلویزیونی واقعی را به فوتبال پرداخت کند. در این صورت باشگاه ها به راحتی می توانند با درآمدزایی هر ورزشگاهی را به هر شکلی اجاره کنند و سازمان تجهیز هم بتواند با دریافت بخشی از این درآمد به نوسازی و مراقبت از ورزشگاه ها بپردازد.

با این حال صداوسیما که در این ماجرا به عنوان یک تماشاگر مظلوم کنار نشسته و به دو طرف توصیه دوستانه می کند که با تعامل تماشاگران را از تماشای فوتبال محروم نکنند، خود مقصر اصلی ماجراست که از قضا هیچ یک از طرفین دعوا کاری به آن ندارند و با جدال درونی بین خود اصرار می ورزند.

پرسپولیس لیگ برتر فوتبال نفت مسجد سلیمان دعوای تبلیغات محیطی فوتبال علت تاخیر در بازی پرسپولیس

نظر شما