شناسهٔ خبر: 51118890 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

چند خبر کوتاه انتظامی از استان قزوین

قزوین-ایرنا- شناسایی و بازداشت سرشبکه های یکی از شرکت های هرمی در آبیک و دستگیری سارقان کابل برق در تاکستان از جمله اخبار کوتاه انتظامی استان قزوین در روز سه شنبه نهم آذر ماه بود.

صاحب‌خبر -

به گزارش ایرنا، سردار علی ابراهیمی فرمانده انتظامی استان قزوین از شناسایی سرشبکه های اصلی یک شرکت هرمی با مبالغ قابل توجه کلاهبرداری در آبیک خبر داد.

وی در این خصوص گفت: در پی دریافت خبری مبنی بر فعالیت سرشبکه‌های یک شرکت هرمی در قالب شرکت سرمایه گذاری خارجی در شهر آبیک، بررسی موضوع به صورت ویژه در دستور کار پلیس این شهرستان قرار گرفت.

سردار ابراهیمی اضافه کرد: ماموران پلیس امنیت عمومی با انجام اقدامات فنی مخفیگاه و محل فعالیت متهمان را در شهر آبیک شناسایی کردند و در ادامه با مراجعه به محل مورد نظر و اطمینان از صحت خبر، پس از هماهنگی با مقام قضائی وارد مخفیگاه متهمان شده و در عملیاتی غافلگیرانه چهار نفر از سر شاخه‌های اصلی این شرکت هرمی را دستگیر کردند.

فرمانده انتظامی استان قزوین با اشاره به اعتراف متهمان به فعالیت گسترده در زمینه جذب سرمایه گذاری کاذب در این شرکت هرمی خارجی، اظهار داشت: با اقدامات صورت گرفته، بیش از ۲۲ نفر از مالباختگان این پرونده که حدود هزار میلیارد ریال تا این لحظه در شرکت هرمی سرمایه گذاری کرده بودند، شناسایی شدند.

سردار ابراهیمی با اشاره به مشخص شدن تعداد زیرمجموعه و جایگاه هر کدام از افراد در هرم، گفت: پس از تکمیل تحقیقات متهمان به دادسرا اعزام و با قرار مناسب برای انجام اقدامات تکمیلی به پلیس آگاهی استان قزوین منتقل شدند.

فرمانده انتظامی استان قزوین با بیان اینکه اغلب افرادی که طعمه این باندهای کلاهبرداری می‌شوند جوانان جویای کار هستند، بر نظارت بیشتر خانواده بر رفتار و عملکرد جوانان و نوجوانان تاکید کرد.

دستگیری ۲ سارق کابل های برق در تاکستان

جانشین فرمانده انتظامی استان قزوین از شناسایی و دستگیری ۲ سارق کابل برق با ۲۴ فقره سرقت در شهرستان تاکستان خبر داد.

سرهنگ داود عبدالمالکی گفت: به دنبال وقوع چندین فقره سرقت کابل‌های برق در سطح شهرستان تاکستان که موجب ایراد خسارت به اموال عمومی شده بود، موضوع با هدف کشف سرقت‌ها به صورت ویژه در دستور کار پلیس قرار گرفت.

وی افزود: ماموران انتظامی بخش اسفرورین با انجام بررسی‌های میدانی و تحقیقات پلیسی و همچنین هدفمندسازی گشت زنی‌های انتظامی، ۲ نفر از سارقان را که در یکی از مکان‌های فرعی خلوت در حین سرقت بود را مشاهده و در یک عملیات ضربتی دستگیر کردند.

جانشین فرمانده انتظامی استان قزوین خاطرنشان کرد: متهمان در تحقیقات فنی به عمل آمده با قرار گرفتن در برابر مستندات غیرقابل انکار پلیس، به ارتکاب ۲۴ فقره سرقت کابل برق در شهرستان تاکستان اعتراف کرد.

سرهنگ داود عبدالمالکیبا اشاره به کشف بیش از یک میلیارد ریال اموال مسروقه از مخفیگاه این سارقان، تصریح کرد: متهمان برای سیر مراحل قانونی به مراجع قضائی معرفی شدند.

کشف بیش از ۶ تن آرد قاچاق در تاکستان

فرمانده انتظامی شهرستان تاکستان از کشف ۶ هزار ۴۰۰ کیلو گرم آرد قاچاق به ارزش ۵۱۲ میلیون ریال و دستگیری یک نفر در این خصوص خبر داد.

سرهنگ کوروش عزیزی گفت: ماموران پلیس اطلاعات و امنیت شهرستان تاکستان در حین کنترل خودروهای عبوری در محورهای مواصلاتی به یک دستگاه کامیون بادسان مشکوک و برای بررسی بیشتر دستور توقف آن را صادر کردند.

وی افزود: ماموران پس از توقف خودرو و در بازرسی از آن ۱۶۰ گونی آرد قاچاق که فاقد هرگونه مجوز حمل بود، کشف و یک نفر را در این خصوص دستگیر کردند.

فرمانده انتظامی شهرستان تاکستان با اشاره به اینکه ارزش ریالی محموله کشف شده برابر نظر کارشناسان مربوطه بالغ بر ۵۱۲ میلوین ریال برآورد شده است، خاطرنشان کرد: متهم با تشکیل پرونده مقدماتی به مراجع قضایی معرفی شد.

تصادف پراید با کامیون در ضیاءآباد یک کشته برجای گذاشت

رئیس پلیس راه استان قزوین از فوت سرنشین سواری پراید در تصادف با کامیون کشنده در آزاد راه قزوین- زنجان خروجی ضیاء آباد خبر داد.

سرهنگ فرهاد ذاکری منش گفت: برابر اعلام مرکز فوریت‌های پلیسی ۱۱۰ مبنی بر یک دستگاه سواری پراید با کامیون کشنده در آزادراه قزوین- زنجان، خروجی شهر ضیاءآباد بلافاصله عوامل انتظامی و پلیس راه به محل اعزام شدند.

وی افزود: پس از حضور ماموران و در بررسی محل مشخص شد، سواری پراید با یک سرنشین با کامیون کشنده برخورد کرده که متاسفانه در این تصادف راننده خودرو مجروح و سرنشین به علت شدت جراحات وارده در دم فوت کرده است.

رئیس پلیس راه استان قزوین گفت: برابر نظر کارشناسان مربوطه علت بروز این حادثه عدم توجه به جلو راننده سواری پراید عنوان شده است.

نظر شما