شناسهٔ خبر: 51116620 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: صدا و سیما | لینک خبر

سامی ابوزهری مطرح کرد

قدردانی حماس از موضع الجزایر در قبال مسئله فلسطین

خبرگزاری صداوسیما

جنبش مقاومت اسلامی فلسطین (حماس) از موضع عبد المجید تبون رئیس جمهور الجزایر در حمایت از مسئله فلسطین قدردانی کرد.

صاحب‌خبر -

به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری صدا و سیما به نقل از روزنامه القدس العربی، جنبش مقاومت اسلامی فلسطین (حماس) از موضع عبد المجید تبون رئیس جمهور الجزایر در حمایت از مسئله فلسطین قدردانی کرد.
سامی ابو زهری از رهبران جنبش حماس گفت: جنبش حماس به موضع جاودانه الجزایر که عبد المجید تبون رئیس جمهور این کشور در سخنرانی اش به مناسبت روز جهانی همبستگی با ملت فلسطین ابراز داشت، افتخار می‌کند.
ابو زهری افزود: اظهارات عبد المجید تبون نشان دهنده اصالت موضع کشور الجزایر است، چون مسئله فلسطین یکی از بارزترین محور‌ها و اصول ثابت سیاست خارجی این کشور است.
وی خاطر نشان کرد: حماس بر این باور است که ارزش واقعی سخنان عبد المجید تبون به منزله پیامی محکم و اطمینان بخش برای ملت فلسطین است و اینکه الجزایر با هر گونه عادی سازی روابطش با رژیم اشغالگر مخالف است.
عبد المجید تبون روز دوشنبه به مناسبت روز جهانی همبستگی با ملت فلسطین طی سخنانی از سازمان ملل متحد خواست به مسئولیت خود در برخورداری ملت فلسطین برای احقاق حقوق مشروع خود و باز پس گیری اراضی اشغالی فلسطین و تشکیل کشور مستقل فلسطین با مرکزیت قدس شریف عمل کند.
تبون افزود: الجزایر به اصول خود وفادار و خواهان افزایش تلاش‌ها برای حمایت از ملت فلسطین در برابر ادامه تخلفات و تعرضات (رژیم اشغالگر) است.
وی بر حمایت کشورش از ابتکار‌های صادقانه و تلاش‌های جدی با هدف برقراری صلح در خاورمیانه بر اساس قطعنامه‌های مشروع بین المللی تاکید کرد.
مجمع عمومی سازمان ملل متحد در سال ۱۹۷۷ روز بیست نهم نوامبر را روز جهانی همبستگی با فلسطینی‌ها اعلام کرد.

نظر شما