شناسهٔ خبر: 51116200 - سرویس اجتماعی
نسخه قابل چاپ منبع: راهبرد معاصر | لینک خبر

کنترل کارت واکسن مسافران توسط رانندگان اتوبوس

بنا بر اعلام مدیر کل دفتر مسافری سازمان راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای از اول آذر هیچ مسافر واکسن نزده‌ای امکان سفر ندارد.

صاحب‌خبر -

به گزارش راهبرد معاصر داریوش باقر جوان مدیر کل دفتر مسافری سازمان راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای گفت: تمهیدات بسیار شدیدی برای ممانعت از ورود احتمالی ویروس جهش‌یافته اُمیکرون از طریق مسافران جاده‌ای مرزی و رعایت شیوه‌نامه‌های بهداشتی در نظر گرفته‌ایم.

او ادامه داد: همه شیوه نامه‌های مبارزه با ویروس کرونا که از سوی وزارت بهداشت و درمان و آموزش پزشکی و ستاد ملی مقابله با کرونا مصوب می‌شود، همان زمان اجرایی می‌شود.

باقر جوان گفت: در موضوع مقابله با کرونا هر آنچه که از ابتدای آذر ماه ابلاغ شده است، اعمال می‌شود. در این باره سامانه امید را معرفی کردیم و رابط‌های استانی نیز بابت برقراری ارتباط‌های IP معرفی شده‌اند.

مدیرکل دفتر حمل‌ونقل مسافری سازمان راهداری گفت: به منظور نظارت بر عملکرد شرکت‌های حمل و نقل و فروش بلیت از طریق سامانه‌های اینترنتی و مسافران، نظارت‌های لازم به صورت مدیریت هوشمند و از طریق سکوی مدیریت هوشمند بیماری‌های همه‌گیر (سامانه امید) انجام می‌شود.

باقر جوان گفت: در واقع از ابتدای آذر کار کمی مشکل‌تر شد، زیرا فاصله‌گذاری اجتماعی به صورت هوشمند انجام می‌شود، یعنی افرادی که طبق سامانه امید کارت واکسیناسیون را دریافت نکرده‌اند و یا تست PCR منفی با اعتبار ۷۲ ساعت ندارند، اجازه تردد با ناوگان ندارند.

او گفت: از اول آذر هیچ مسافر واکسن نزده‌ای امکان سفر ندارد و این دست مسافران حتما باید تست PCR منفی داشته باشد و رانندگان در هنگام سوار شدن کارت واکسن مسافران و یا تست منفی pcr آنان را دریافت می‌کنند./باشگاه خبرنگاران

نظر شما