شناسهٔ خبر: 51103530 - سرویس اجتماعی
نسخه قابل چاپ منبع: آفتاب | لینک خبر

چند توصیه بهداشتی برای کلاس‌های حضوری دانش‌آموزان

خبرگزاری ایسنا

معاون تربیت بدنی و تندرستی اداره‌کل آموزش و پرورش خوزستان گفت: اگر دانش‌آموزی علائم بیماری کرونا دارد در ابتدا توصه می‌شود که در مدرسه حضور پیدا نکند و حتما تست PCR بدهد تا معلوم شود که مبتلا شده یا نه.

صاحب‌خبر -
آفتاب‌‌نیوز :

محمود معزی با توصیه به رعایت پروتکل‌های بهداشتی از سوی دانش‌آموزان برای حضور در مدرسه، اظهار کرد: دانش‌آموزانی که بیماری‌های زمینه‌ای و بیماری‌های خاص مثل نقص سیستم ایمنی و قلبی یا تنفسی دارند، برای حضور در مدرسه نیاز به گواهی دارند.

وی افزود: توصیه ما به همه والدین این است دانش‌آموزانی که دارای علائم سرماخوردگی یا آنفلوآنزا و یا مشکوک به کرونا هستند را حتما به پزشک مراجعه کنند، والدین از فرستادن فرزندان بیمار خود به مدرسه جلوگیری کنند تا زمانی که کاملا بهبود یابند.

معاون تربیت بدنی و تندرستی اداره‌کل آموزش و پرورش خوزستان با بیان اینکه دانش‌آموزان از ایجاد ازدحام و تجمع جدا پرهیز کنند، گفت: اگر دانش‌آموزی علائم بیماری کرونا دارد در ابتدا توصه می‌شود که در مدرسه حضور پیدا نکند و حتما تست PCR بدهد تا معلوم شود که مبتلا شده یا نه.

وی افزود: دانش‌آموزانی که در مدرسه حضور پیدا می‌کنند حتما ماسک بزنند و همراه خود دو یا سه ماسک دیگر نیز داشته باشند. حتما وسایل بهداشت فردی نیز داشته باشند و از ژل و مایع ضدعفونی استفاده کنند.

معزی بیان کرد: دانش‌آموزان برای مدت کوتاهی که در مدرسه حضور دارند حتما لیوان شخصی، آب بسته‌بندی و خوراکی خشک و بسته‌بندی به همراه داشته باشند. از دست دادن و بغل کردن یکدیگر پرهیز کنند و بلافاصله پس از پایان کلاس درس، با خانواده به منزل برگردند.

وی افزود: دانش‌آموزان از لوازم‌التحریر شخصی خود و ماژیک وایت ‌برد شخصی استفاده کنند و با توجه به اینکه به زمستان نزدیک می‌شویم، مراقب سلامت خود باشند.

نظر شما