شناسهٔ خبر: 51102019 - سرویس اجتماعی
نسخه قابل چاپ منبع: باشگاه خبرنگاران جوان | لینک خبر

معاون تربیت بدنی و تندرستی اداره‌کل آموزش و پرورش خوزستان:

دانش‌آموز دارای علائم بیماری کرونا در مدرسه حضور پیدا نکنند

معزی گفت: اگر دانش‌آموزی علائم بیماری کرونا دارد در مدرسه حضور پیدا نکند و حتما تست PCR بدهد تا از نظر ابتلا به این ویروس بررسی شود.

صاحب‌خبر -

به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان از اهواز،محمود معزی معاون تربیت بدنی و تندرستی اداره‌کل آموزش و پرورش خوزستان گفت: اگر دانش‌آموزی علائم بیماری کرونا دارد در ابتدا توصه می‌شود که در مدرسه حضور پیدا نکند و حتما تست PCR بدهد تا معلوم شود که مبتلا شده یا نه و  دانش‌آموزانی که بیماری‌های زمینه‌ای و بیماری‌های خاص مثل نقص سیستم ایمنی و قلبی یا تنفسی دارند، برای حضور در مدرسه نیاز به گواهی دارند.

او با بیان اینکه دانش‌آموزانی که دارای علائم سرماخوردگی یا آنفلوآنزا و یا مشکوک به کرونا هستند را حتما به پزشک مراجعه کنند، والدین از فرستادن فرزندان بیمار خود به مدرسه جلوگیری کنند تا زمانی که کاملا بهبود یابند، افزود: دانش‌آموزان از ایجاد ازدحام و تجمع جدا پرهیز کنند.

معزی بیان داشت: دانش‌آموزانی که در مدرسه حضور پیدا می‌کنند حتما ماسک بزنند و همراه خود دو یا سه ماسک دیگر نیز داشته باشند. حتما وسایل بهداشت فردی نیز داشته باشند و از ژل و مایع ضدعفونی استفاده کنند و حتما لیوان شخصی، آب بسته‌بندی و خوراکی خشک و بسته‌بندی به همراه داشته باشند. از دست دادن و بغل کردن یکدیگر پرهیز کنند و بلافاصله پس از پایان کلاس درس، با خانواده به منزل برگردند.

معاون تربیت بدنی و تندرستی اداره‌کل آموزش و پرورش خوزستان ادامه داد: دانش‌آموزان از لوازم‌التحریر شخصی خود و ماژیک وایت برد شخصی استفاده کنند و با توجه به اینکه به زمستان نزدیک می‌شویم، مراقب سلامت خود باشند.

انتهای پیام/م

نظر شما