شناسهٔ خبر: 51102429 - سرویس علمی-فناوری
نسخه قابل چاپ منبع: باشگاه خبرنگاران جوان | لینک خبر

غیر متخصصانی که پا در کفش مختصصان زیبایی کرده اند

مراکز غیرمجاز مداخله گر در امور پزشکی تحت تعقیب کیفری قرار می‌گیرند.

صاحب‌خبر -

به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان از بیرجند، نبوی قاضی ویژه رسیدگی به جرایم حوزه بهداشت و درمان از سه مرکز غیرمجاز مداخله گر در امور پزشکی به صورت میدانی و سرزده بازدید کرد.

در این بازدید متاسفانه اعمال خلاف قانون و مجرمانه مشاهده شد که تذکرات لازم در خصوص دستور خودداری از ادامه هر نوع فعالیت غیرمجاز تا تعیین تکلیف قضایی داده شد.

قاضی ویژه رسیدگی به جرائم حوزه بهداشت و درمان گفت: امروزه خدمات درمانی در آرایشگاه‌ها و سایر مراکز فاقد مجوز تحت عناوین مختلف همچون لیزر مو‌های زائد بدن، برداشتن خال پوستی، شفاف سازی پوست، تتو و ... انجام می‌شود که به موجب ماده ۳ قانون مقررات مربوط به امور پزشکی و دارویی و مواد خوردنی و آشامیدنی، جرم است.

نبوی ادامه داد: ارتکاب برخی از این امور نه تنها از سوی افراد غیر پزشک بلکه از سوی پزشکان فاقد مجوز خاص مربوطه نیز قابل تعقیب کیفری است.

او افزود: متاسفانه مردم نیز از این مراکز غیرمجاز استقبال زیادی داشته اند.

از شهروندان عزیز تقاضا می‌شود تا در راستای صیانت از بهداشت و سلامت خویش و جامعه از مراجعه به این گونه افراد به شدت پرهیز نمایند.

قاضی دادگاه انقلاب شهرستان بیرجند بیان کرد: پلیس فتا نیز در راستای وظیفه ذاتی خویش همچون گذشته فعالیت و تبلیغات غیر قانونی این افراد را در فضای مجازی رصد نموده و مراتب را حسب مورد به مرجع قضایی اعلام خواهد نمود.

انتهای پیام/ک

نظر شما