شناسهٔ خبر: 51100824 - سرویس ورزشی
نسخه قابل چاپ منبع: جماران | لینک خبر

جی پلاس

لواندوفسکی برنده بزرگ توپ طلای 2021 فوتبال دنیا

با وجود اینکه لواندوفسکی به عقیده بسیاری شایسته کسب توپ طلای 2021 و حتی 2020 بود اما در مراسمی که جایزه اصلی به او نرسید رفتار حرفه ای و قابل تحسینی از خود به نمایش گذاشت و یک درس بزرگ به تمام فوتبالی ها داد.

صاحب‌خبر -

گروه ورزشی جی پلاس، مراسم توپ طلای سال 2021 فوتبال جهان در پاریس برگزار شد و لیونل مسی برای هفتمین بار این جایزه را از آن خود کرد. به عقیده بسیاری از فوتبال‌دوستان روبرت لواندوفسکی لایق کسب این جایزه بود همان طور که در سال 2020 هم توپ طلا باید به نام لوا ثبت می شد.

بعد از مراسم توپ طلا نیز لئو مسی اذعان کرد که سال گذشته لواندوفسکی شایسته این جایزه بود و حتی از مسئولان فرانس فوتبال خواست که توپ طلای 2020 را به مهاجم لهستانی بایرن مونیخ بدهند.

صرف نظر از اینکه حق با رای دهندگان فرانس فوتبال بود یا هواداران مرد لهستانی، رفتار لواندوفسکی قابل تمجید است. او با وجود اینکه می دانست توپ طلا را نمی برد، در مراسم حاضر شد و حتی تصاویر تلویزیونی چهره خندان او را هم به تصویر کشیدند. این اتفاق درحالی رخ داد که او می توانست حتی به خاطر رفتار سال گذشته فرانس فوتبال در برگزار نکردن توپ طلا در این مراسم شرکت نکند و به نوعی به آن ها اعتراض کند.

لوا که جایزه بهترین مهاجم سال را هم کسب کرد، در مصاحبه خود به تمجید از  لیونل مسی پرداخت و به او تبریک گفت. هیچ کسی به اندازه لواندوفسکی برای از دست دادن این جایزه ناراحت نیست اما رفتار او به اندازه ای حرفه ای بود که حتی بعضی از مخاطبان به خاطر چهره اش در زمان برگزاری مراسم اعتقاد داشتند که او برنده شده که تا این حد خوشحال است!

باشگاه بایرن مونیخ نیز با انتشار تصویری از لواندوفسکی او را شایسته دانست اما به مسی تبریک گفت!

تمام رفتار لواندوفسکی و بایرن مونیخ را کنار بازیکنان یا تیم هایی بگذاریم که حتی برای جوایز و قهرمانی ها جنجال به پا می کنند و سعی می کنند با ایجاد حاشیه موفقیت حریف را زیر سوال ببرند. حتی تیم های ایرانی در زمان برد یا موفقیت حریف با نیش و کنایه سعی در تمسخر آن ها دارند و همه چیز را به کمک های بیرون زمین و حتی شانس مرتبط می دانند.

در گذشته زمانی که کریستیانو رونالدو می دانست برنده جایزه بهترین بازیکن سال نیست در مراسم حاضر نمی شد و اقدام لواندوفسکی در مراسم توپ طلای 2021 احترام و جایگاهش را در فوتبال دنیا بالاتر برد و این ماشین گلزنی لهستان در حدو اندازه های یک الگو ظاهر شد و شاید او را بتوان بزرگترین برنده Ballon d'Or 2021 دانست.

 

نظر شما