شناسهٔ خبر: 51082382 - سرویس ورزشی
نسخه قابل چاپ منبع: برترین‌ها | لینک خبر

دنیای فوتبال چشم‌انتظار معرفی برنده توپ طلا

پیش‌بینی می‌شود امروز توپ طلای فوتبال اروپا به مسی برسد.

صاحب‌خبر -

همشهری‌آنلاین: در حالی‌که مسی در مصاحبه هفته گذشته‌اش با روزنامه اسپانیایی مارکا گفته بود امسال توپ طلا به او نمی‌رسد، گمانه‌زنی همه رسانه‌ها به سرکردگی سایت‌ها و روزنامه‌های پرتغالی و فرانسوی این است که ستاره آرژانتینی توپ طلا را برده و امشب رسما این جایزه به او می‌رسد.

ان بین، نخستین گزارشگر چینی که چند هفته پیش گفت مسی برنده توپ طلا شده، پریروز نوشت که خانواده مسی (پدر، مادر، برادران و برادرزاده او) پس از دریافت دعوتنامه فرانس‌فوتبال، امروز راهی پاریس خواهند شد. هواپیمای آنها دیروز از روساریوی آرژانتین به مقصد پاریس بلند شده بود.

روزنامه فرانسوی اکیپ هم گزارش داده که ناصر الخلیفی استادیوم پارک دوپرنس را برای دوم دسامبر (۳ روز بعد از مراسم توپ طلا) رزرو کرده و قرار است یک مراسم باشکوه و بی‌سابقه در این روز با حضور پرشور هواداران برگزار کند. دلیل این مراسم هنوز معلوم نیست اما می‌شود حدس زد که به افتخار توپ طلای هفتم مسی خواهد بود.

این در حالی است که بسیاری از افراد فوتبالی و رسانه‌های مستقل از شایستگی لواندوفسکی برای این جایزه دم زده‌اند. معلوم نیست مهاجم لهستانی بایرن‌مونیخ چه کار دیگری برای کسب توپ طلا باید می‌کرد. سال گذشته هم که هیچ بازیکنی نزدیک به شایستگی‌های لوا وجود نداشت، فرانس‌فوتبال به‌دلیل کرونا مراسم توپ طلا را تعطیل کرد. در این رأی‌گیری خود مسی به دوستش نیمار، لواندوفسکی و همبازی‌اش امباپه رأی داد.

مهاجم آرژانتینی پاری‌سن‌ژرمن در سال ۲۰۲۱ بالاخره توانست با درخشش دی‌ماریا و امیلیانو مارتینس، دروازه‌بان عجیب تیم ملی آرژانتین، نخستین جام ملی‌اش را به دست آورد و در کوپاآمریکا با پیروزی یک بر صفر برابر برزیل به قهرمانی دست یابد. او در نیم‌فصل دوم فصل گذشته عملکردی خیره‌کننده داشت و گل‌های زیادی زد اما در فصل جدید با انتقال از بارسا به پاریس درگیر طلسم گلزنی در لیگ فرانسه و مصدومیت‌هایی شد که عملکردش را تحت ‌تأثیر قرار داد. از نظر فردی هم آماری عالی در سال ۲۰۲۱ داشت که بیشتر گل‌ها و رکوردهایش به همان نیم‌فصل دوم فصل قبل و نیمه اول این سال میلادی مربوط می‌شود. براساس اخبار منتشرشده پیش از مراسم در رده‌بندی‌های غیررسمی توپ طلا پس از مسی و لواندوفسکی، بازیکنانی مثل کریم بنزما، جورجینیو و کانته در رده‌های بعدی قرار گرفتند و اثری از کریستیانو رونالدو بین نفرات برتر نبود.

آمار مسی در سال۲۰۲۱:

۴۱گل، ۱۴پاس گل، ۵۵گل + پاس گل.

افتخارات تیمی:

کوپا دل ری (جام حذفی اسپانیا) کوپاآمریکا.

جوایز فردی:

بهترین گلزن لالیگا، بهترین گلزن کوپاآمریکا، بهترین پاسور کوپاآمریکا، بهترین بازیکن کوپاآمریکا.

رکوردهایی که در سال ۲۰۲۱ ثبت کرد:

بیشترین گل زده توسط یک بازیکن آمریکای جنوبی در رده ملی (۸۰)، بیشترین گل برای یک باشگاه (۶۷۲)، نخستین بازیکنی که در لیگ در ۱۳فصل متوالی بالای ۲۰گل به‌ثمر رساند، بیشترین آقای گلی در میان ۵ لیگ معتبر اروپا (۸).

نظر شما