شناسهٔ خبر: 51083304 - سرویس ورزشی
نسخه قابل چاپ منبع: باشگاه خبرنگاران جوان | لینک خبر

کدام فوتبالیست توپ طلا را به خانه می‌برد؟

مراسم برترین فوتبالیست جهان امشب از ساعت ۲۳ به وقت تهران در پاریس برگزار می‌شود.

صاحب‌خبر -

به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان، امشب از ساعت ۲۳ به وقت تهران مراسم برترین بازیکن دنیای فوتبال در پاریس برگزار می‌شود و نیکولو بارلا، کریم بنزما، لئوناردو بونوچی، کوین دی بروینه، جورجو کیه‌ لینی، کریستیانو رونالدو، روبن دیاز، جانلوئیجی دوناروما، برونو فرناندز، فیل فودن، ارلینگ هالند، جورجینیو، هری کین، انگولو کانته، سیمون کیائر، سزار آزپیلیکوئتا، روبرت لواندوفسکی، روملو لوکاکو، ریاض محرز، لاوتارو مارتینز، کیلیان امباپه، لیونل مسی، لوکا مودریچ، جرارد مورنو، میسون مونت، نیمار، پدری، محمد صلاح، رحیم استرلینگ و لوییز سوارز نامزد‌های کسب توپ طلای مجله فرانس فوتبال هستند.

لیونل مسی، فوق ستاره آرژانتینی تیم فوتبال پاری سن ژرمن با وجود اینکه پس از پیوستن به این تیم افت محسوسی داشته است، اما فصل گذشته در بارسلونا موفق شده بود ۳۰ گل برای آبی و اناری‌ها به ثمر برساند و آقای گل لالیگا شود. رابرت لواندوفسکی نیز فصل گذشته در بایرن مونیخ عملکرد فوق العاده ای داشت و توانست ۴۱ گل برای بایرنی‌ها بزند و از رکورد گرد مولر افسانه‌ای نیز عبور کرد تا او یکی از بخت‌های اصلی کسب توپ طلای امسال باشد.

رونالدو، محمد صلاح، هالند، بنزما و جورجینیو نیز در تیم‌های ملی و باشگاهی شان عملکرد تاثیر گذاری داشتند، اما به نظر می‌رسد رقابت اصلی کسب توپ طلا امسال بین مسی و لواندوفسکی باشد.

مارکا: مسی در فاصله نزدیک هفتمین توپ طلا

نشریه مارکا در ساعات منتهی به برگزاری مراسم توپ طلای ۲۰۲۱ نوشت: "این بازیکن آرژانتینی در روز دوشنبه، ۲۹ نوامبر، گزینه مورد علاقه برنده این جایزه است! "

رای گیری برای برندگان در ۲۴ نوامبر بسته شد و برندگان عصر دوشنبه ساعت ۲۰:۰۰ به وقت گرینویچ معرفی خواهند شد.

رقابت برای کسب عنوان بهترین بازیکن مرد سال ۲۰۲۱ بین لیونل مسی و رابرت لواندوفسکی است و کریم بنزما سومین بازیکن مورد علاقه است.

اگر مسی برنده شود، این هفتمین جایزه توپ طلای او خواهد بود که از کریستیانو رونالدو که در حال حاضر ۵ توپ دارد، فاصله بیشتری خواهد گرفت.

کدام فوتبالیست توپ طلا را به خانه می‌برد؟

برای اولین بار در تاریخ جایزه توپ طلا، برنده یک ساعت که به شکل توپ طلا و توسط purnell watches ارائه شده است دریافت خواهد کرد.

این ساعت سوئیسی از طلای ۱۸ عیار ساخته شده است.

سایت مشهور «۹۰min» در فاصله چند ساعت به آغاز مراسم توپ طلا ترکیب تیم منتخب کاندیدا‌های اصلی کسب این جایزه در سال ۲۰۲۱ را معرفی کرد.

توپ طلا

توپ طلای ۲۰۲۱ تا ساعتی دیگر برنده خود را خواهد شناخت، اما بد نیست به ۳ شانس اول کسب این عنوان نگاهی بیاندازیم.

لیونل مسی

لیونل مسی فوق ستاره آرژانتینی قبلا با پیراهن بارسا شش توپ طلا را ربوده و از این حیث در تاریخ فوتبال اروپا رکورد دار است. در دوره قبل در سال ۲۰۱۹ (مراسم سال ۲۰۲۰ به علت پاندمی کرونا برگزار نشد.) مسی اول شد و ویرخیل فان دایک مدافع مطرح و هلندی تیم لیورپول و کریستیانو رونالدو فوق ستاره پرتغالی و سابق یوونتوس دوم و سوم شدند.

مسی در سال‌های ۲۰۰۹، ۲۰۱۰، ۲۰۱۱، ۲۰۱۲، ۲۰۱۵ و ۲۰۱۹ مرد سال اروپا شده است.

مسی ۳۴ ساله در فصل گذشته ۴۷ بازی ۳۸ گل به ثمر رساند. او با تیم ملی آرژانتین نیز قهرمان کوپا آمه ریکا ۲۰۲۱ شد و اولین افتخار قهرمانی ملی خود را پس از نایب قهرمانی جام جهانی ۲۰۱۴ به دست آورد.۴۱ گل و ۱۷ پاس گل آمار شخصی مسی است.

لیونل مسی

کریم بنزما

بنزما در این روز‌ها عملکرد درخشانی را در رئال مادرید از خود نشان داده است. او توانست جدایی کریس رونالدو پرتغالی را تا حدی جبران کند و بهترین عملکرد فردی خود را به نمایش بگذارد. بازگشت او به تیم ملی فرانسه گواه این مدعاست. آمار او در سال ۲۰۲۱، ۴۳ گل و ۱۳ پاس گل و قهرمانی لیگ ملت‌های اروپا است.

کریم بنزما

رابرت لواندوفسکی

رابرت لواندوفسکی سال ۲۰۲۰ تنها به خاطر لغو مراسم و با بدشانسی مالک توپ طلا نشد، اما با ادامه گلزنی هایش در سال ۲۰۲۱ نیز مدعی نشان می‌دهد.۶۴ گل و ۱۰ پاش گل قهرمانی بوندسلیگا، جام حذفی و سوپرجام آلمان و جام باشگاه‌های جهان دیگر افتخارات وی در این سال هستند.

لواندوفسکی

بیشتر بخوانید

انتهای پیام/

نظر شما